معاونت راهداری از اداره کل راه و شهرسازی جدا می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار «کرمان نو» عنوان کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور در زمستان ۹۴، مجموعه راهداری از اداره کل راه و شهرسازی جدا می‌شود و به اداره کل حمل‌ونقل پایانه‌های استان الحاق می‌شود.

این اداره کل با عنوان اداره کل راه و حمل‌ونقل استان شناخته خواهد شد.
وی افزود: «در اداره کل راه و شهرسازی هشت معاونت داریم، یکی از این معاونت‌ها راهداری است. نگهداری راه‌ها، ایمنی راه‌ها و ابنیه در حوزه وظایف این معاونت است. اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها هم وظیفه سامان دادن شرایط انتقال بار و مسافر جاده‌ای را به عهده دارد، تاکنون این دو بخش از هم جدا بودند. البته در وزارتخانه این دو بخش پیوسته هستند، اما در استان‌ها در حوزه‌ی دو اداره کل جدا از هم بودند.»

بر اساس مصوبه جدید موضوعات مربوط به حمل‌ونقل در یک اداره کل جمع شده‌اند. در حال حاضر دستورالعمل‌های این مصوبه در اداره کل راه و شهرسازی استان در حال نگارش است. با اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها، نیروی انسانی و ماشین‌آلات مرتبط جداشده و به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل الحاق می‌شوند.

در بحث بودجه‌های استانی نیز با اصلاحیه‌ای که در قانون بودجه سال ۹۵ انجام‌شده، ردیف اجرایی آن جداشده و به اداره کل حمل‌ونقل و راهداری استان اختصاص پیدا می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1026
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.