معرفی ۲۰۰ طرح احیاگران آبادی در روستاهای رفسنجان

حمید ملانوری گفت که از زمان شکل‌گیری طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان، ستاد آن در شهرستان‌ها فعال شد.
وی افزود که با همگرایی و وحدت و همدلی که در رفسنجان وجود دارد توانستیم اعتماد سرمایه گذاران را جلب کرده و در سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد کنیم که در این راستا سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این شهرستان انجام شده است.
ملانوری در ادامه به طرح احیاگران آبادی در شهرستان پرداخت و گفت که با توجه به اینکه در روستاهای شهرستان زیرساخت‌ها و امکاناتی وجود دارد که بلااستفاده مانده بودند از طرفی با وجود این امکانات اشتغال و رونقی در روستاها نبود و موجب مهاجرت روستاییان شده بوده لذا طرح احیاگران آبادی را مطرح کردیم.
وی بیان کرد که طرح احیاگران آبادی طرحی بومی است که در شهرستان تدوین شده و با اجرای آن به رونق تولید و اشتغال پایدار در روستاها کمک می‌شود.
ملانوری ادامه داد که در راستای اجرای این طرح، در روستاها با ایجاد واحدهای تولیدی کوچک پایه اشتغال پایداری را بنا می‌گذاریم و با ارائه تسهیلات و آموزش‌های لازم از آن حمایت می‌کنیم.
وی گفته شورای اقتصاد مقاومتی در اکثر روستاهای شهرستان با محوریت مساجد و عضویت امام جماعت، شوراها، دهیار، سرمایه‌گذار، نماینده جهادکشاورزی و بسیج تشکیل شده است.
فرماندار رفسنجان شناسایی و احیاء بازیهای بومی محلی را در کنار سرمایه‌گذاری در روستاها مهم ارزیابی کرد و افزود که در این رابطه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان همکاری می‌کنند تا فضای مفرحی در روستاها ایجاد شود.
ملانوری با اشاره به اجرای طرح احیاگران آبادی در این شهرستان در راستای اشتغال پایدار، گفت که ۱۵۰ روستای دارای دهیاری در شهرستان داریم که ۲۰۰ طرح برای این تعداد روستا تاکنون معرفی شده است.
وی با بیان اینکه عدالت در توزیع سرمایه‌گذار یکی از بندهای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است، یادآور شد که تاکید ما نیز بر عدالت محور بودن سرمایه‌گذاری است تا یک عده مجبور به مهاجرت نشوند.
فرماندار رفسنجان ابراز داشت که حدود پنج هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان امضا شده که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.
ملانوری همچنین گفت که پروژه فروکروم با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری اتریشی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی آماده بهره‌برداری است که پروژه فروکروم اول مهر ماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12990
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.