مقاوم‌سازی 231 هزار واحد شهری و روستایی در سراسر استان کرمان

به گزارش کرمان‌نو، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان که به مناسبت 21 فروردین‌ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 98 با نام سال رونق تولید، اظهار کرد: به واسطه مشکلاتی که در ابتدای انقلاب در مساله مسکن وجود داشت تدبیر امام خمینی(ره) این بود که نهادی برای کمک به مسکن محرومان در کشور شکل گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر در هفت استان کشور با مشقت‌هایی روبه‌رو هستیم، افزود: بسیاری از هموطنان عزیزمان درگیر این موضوع هستند که امیدواریم این مرحله نیز بگذرد و ان‌شاءالله دولت و تمامی ارکان نظام کمک کنند تا با همت یکدیگر این دوره بسیار سخت را نیز با سربلندی در کنار مردم عزیز پشت سر بگذاریم.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها ساکن هستند که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است، تاکید کرد: بیشتر مردم ما در شرق و جنوب استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند و باید به خواسته‌های روستاییان پاسخ مطلوبی داده شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه عمده فعالیت و رسالت بنیاد مسکن در روستاها انجام می‌شود، افزود: تلاش ما بر این است که با حل مشکلات معیشت و اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان نه‌تنها این عدد حفظ شود که ارتقا هم داده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح هادی یکی از کارهای مهم بنیاد مسکن در این مناطق است که در اتفاقات اخیر در کشور اهمیت این مساله و حریم رودخانه‌ها را بیشتر مشخص کرد، تصریح کرد: دو مقوله اجرای طرح‌های هادی و بهسازی معابر روستای در اولویت کارهای حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم همه روستاهای بالای 20 خانوار استان کرمان تعیین طرح شدند و پس از آن اختصاص زمین، پرداخت تسهیلات و کمک به خانه‌دار شدن روستائیان در برنامه است، عنوان کرد: هزار و 700 پروژه بهسازی معابر روستایی در برنامه پنجم توسعه تاکنون انجام شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در سال گذشته 500 پروژه با نگاه محرومیت‌زدایی درروستاهای استان انجام شده و در سال 98 هم این اقدامات با جدیدیت پیگیری می‌شود افزود: اجرای این طرح‌ها برای550  روستای دیگر استان در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون 150 هزار سند کاداستری در روستاهای استان تحویل شده است، تشریح کرد: از سال 93 به مساله اقتصاد مقاومتی در روستاها توجه شد و طرح توسعه پایدار مجموعه‌های روستایی پرداخته شد و با جدیدت پیگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه‌های اقتصاد باید حلقه‌های اقتصادی در روستاها را پیدا کرده و به هم وصل کنیم، افزود: در تفاهمنامه‌ای که با میراث فرهنگی داریم به بافت ارزشمند روستایی در روستاهایی که ارزش گردشگری و میراثی دارند پرداخته شده که خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح شده است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه عمران روستایی کارهای انجام‌شده در استان در سطح ملی مطلوب ارزیابی شده است، تصریح کرد: استان کرمان رتبه نخست کشوری در مسکن روستایی و مقام‌سازی روستایی دارد.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم هستند و مقاوم‌سازی بقیه واحدها هم در برنامه است، اظهار کرد: عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی که در سفر نوبخت سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب استان کرمان تفاهمنامه آن با بنیاد مسکن بسته شد به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از افزایش تسهیلات روستایی به 40 میلیون تومان در سال 98 خبر داد و افزود: 16 هزار و 700 واحد مسکونی در مناطق راور و کوهبنان در دستور کار مقاوم‌سازی قرار گرفتند و تامین اعتبار شدند به طوری که تسهیلات مقاوم‌سازی خانواده‌های روستایی حدود 12 میلیون تومان و خانواده‌های شهری 13 میلیون تومان دریافت کردند و در حوادث گذشته 700 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد و 170 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم داده شد.

این مقام مسوول تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تا امروز عملیات مقاوم‌سازی 231 هزار و 425 واحد در شهرها و روستاها سراسر استان کرمان را به پایان رسانده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26652
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.