نرخ شیوع اعتیاد در استان ۴.۷ درصد است

عباس صادق‌زاده از وجود دو میلیون و پانصد هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در کشور خبرداد و گفته از این تعداد هفت هزار و هشتصد زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی از رشد ۲۸ درصدی بهزیستی استان در زمینه سنجش بینایی خبرداد و گفته در زمینه غربالگری شنوایی نیز با ۱۳ درصد رشد روبرو هستیم.

او با اشاره به اینکه ۸۷ درصد فرزندان پذیرش شده در مراکز بهزیستی محصول خانواده‌های بدسرپرست هستند، می گوید که باید برنامه‌ای برای کاهش میزان طلاق توسط مسئولان مربوط ارائه شود.

وی یکی از وظایف بهزیستی را شناسایی آسیب‌ها دانست و گفته بهزیستی باید نسخه‌ای برای کنترل و هدایت آسیب‌ها طراحی کند.

به  گفته صادق زاده مردم نگاهی متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها به بهزیستی دارند وی اعتماد مردم به سازمان بهزیستی را نتیجه خدمات شایسته و صادقانه کارکنان این سازمان حمایتی دانست.

مدیر کل بهزیستی در نشست شورای اداری بهزیستی استان با اشاره به اینکه فرماندار بم نگاه خوبی به مسائل اجتماعی دارد، اظهار داشت که امیدواریم مصوبات شورای اداری بهزیستی استان دستاورد خوبی برای کاهش دغدغه مسئولان این شهرستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی راه‌اندازی مرکز جامع روانشناسی و مشاوره‌ای در شهرستان بم را از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار دانست و گفته پیش‌نویس طرح راه‌اندازی این مرکز تدوین شده و به زودی نسخه نهایی تولید و به بهزیستی شهرستان بم برای اجرا ابلاغ می‌شود.

او با قدرانی از خدمات مجموعه اعضای شورای اداری استان یادآورشد که باید نگاه مدیریتی، علمی و قابل سنجش به مسئولیت‌ها و مأموریت‌های بهزیستی داشته باشیم.

صادق زاده باتأکید براینکه مسئولان بهزستی باید ارتباط سازنده با جامعه داشته باشند، گفته کارشناسان در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها باید در راستای خدمات بهتر به مردم سازماندهی شوند.

مدیرکل بهزیستی اظهار داشت که بهزیستی استان در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از علمی‌ترین و با برنامه‌ترین مراکز بهزیستی استانی است که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نوین موفق به ارتقا آمار پیشگیری از معلولیت‌ها شده است.

وی با تأکید بر داشتن برنامه و تسلط در حوزه‌های مختلف کاری تصریح کرد که باید در راستای جذب خیرین و تدوین برنامه‌های علمی با شرکای کاری در دو بخش دولتی و غیردولتی اهتمام ورزید.

نشست شورای اداری بهزیستی استان کرمان به مدت دو روز با حضور معاونین اداره کل بهزیستی استان و روسای شهرستان‌ها در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم در حال برگزاری است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.