نقش مهم سران طوایف در تقویت امنیت

به گزارش ایرنا یدالله موحد در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج که امروز (یکشنبه) در این شهرستان برگزار شد گفته تمدن پنج هزار ساله قلعه گنج از افتخارات این استان محسوب می شود و این شهرستان دارای قدمتی طولانی، مردمی متدین، مقاوم و سخت کوش است که مستحق خدمت هستند.

وی بیان کرد که مدیران و مسئولان در راستای خدمتگزاری به این مردم نجیب از هیچ کوششی دریغ نکنند به ویژه در موقعیت فعلی که بنا به منویات مقام معظم رهبری، این شهرستان در مسیر توسعه گام برداشته و به عنوان شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی برگزیده شده است.

 بگفته موحد پیوستگی اجتماعی بین قبایل و قومیت ها می تواند بسیاری از زمینه های فساد و ناامنی را از بین ببرد و نباید در این زمینه غفلت شود بلکه باید بر مشترکات فراوانی که بین طوایف و قبایل وجود دارد، تکیه کرد.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه جلب اعتماد عمومی مهمترین سرمایه یک دادستان محسوب می شود افزود که دادستان باید این توانایی را داشته باشد تا از تمامی ظرفیت ها و توانایی های مردم برای امنیت پایدار بهره بگیرد.

وی عنوان کرد که امنیت عنصر ارزشمندی است که می توان به جرات آن را مساوی با زندگی مردم دانست و نبود آن را برابر با فروپاشی زندگی انسان برشمرد.

او با بیان اینکه امنیت ملی و داخلی فقط با مشارکت عمومی محقق می شود گفت: «امنیت ملی و داخلی توسط یک سازمان و نهاد خاصی تامین نمی شود و برای رسیدن به تدابیر امنیتی و اقدامات تامینی به مشارکت عمومی نیاز است.»

موحد بیان کرد که پاسداری از امنیت عمومی و دفاع از حقوق مظلوم از جمله وظایف مهم دادستان است و از جلوه های مهم حقوق عامه، برخورداری توده های مردم و آحاد ملت از امنیت است.

وی نقش دادستان را در عرصه اقتصاد مقاومتی برجسته دانست و گفت: این مقام قضائی به عنوان مدعی العموم و به نمایندگی از جامعه وظایف بسیار مهم و خطیری را عهده دار است.

موحد ادانه داد: «مهمترین وظایف دادستان مقابله با عوامل ناامنی و برخورد قاطع و بی رحمانه با اخلال کنندگان نظم و امنیت مردم است.»

رئیس کل دادگستری کرمان اضافه کرد:« دادستان به تنهایی قادر به برخورد با اخلال کنندگان نیست و زمانی در اجرای وظایفش موفق خواهد بود که سایر اعضای شورای تامین و نهادهای امنیتی و انتظامی توانمند در کنارش قرار داشته باشند.»

در این آئین سجاد افشارمنش به عنوان دادستان جدید شهرستان قلعه گنج معرفی و از خدمات مسلم سالاری دادستان پیشین قدردانی شد.

افشارمنش به عنوان بازپرس حوزه امنیت در شهرستان عنبرآباد فعالیت می کرد و سالاری نیز بعد از این به عنوان دادستان، رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو، مستشار دادگاه کیفری یک و مستشار دادگاه انقلاب شهرستان جیرفت فعالیت خواهد کرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12660
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.