نمایشگاه تخصصی به رونق صنعت لوازم‌خانگی کمک می‌کند

خدیشی معتقد است نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی منجر به رونق صنعت لوازم‌خانگی می‌شود و نباید به این نمایشگاه نگاه فروشگاهی داشته باشیم. نگاهی که به نظر وی ناشی از دید کوتاه‌مدت است. خدیشی، مجری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی (تجهیزات آشپزخانه، کالای خواب، حوله، سیستم‌های صوتی و تصویری، فرش و منسوجات خانگی) یک روز قبل از آغاز این نمایشگاه در حالی با ما هم‌کلام شد که طی ۲۰ دقیقه مصاحبه، بیش از ۱۰ بار موبایلش زنگ خورد. زنگ‌هایی که نشان از حجم بالای کار پیش از آغاز نمایشگاه داشت. نمایشگاهی که از فردا (دوشنبه ۲۵ بهمن) در مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق واقع در جاده باغین کار خود را آغاز می‌کند و تا جمعه 29 بهمن ادامه دارد. در این پنج روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ می‌توانید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی بازدید کنید.

* چهاردهمین نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی را در حالی برگزار می‌کنید که برخی معتقدند برگزاری این نمایشگاه‌ها به ضرر کسبه و اقتصاد کرمان است.

تاکنون ۱۳ نمایشگاه لوازم‌خانگی برگزارشده و از امروز چهاردهمین دوره آغاز می‌شود و خوشبختانه مسیر حرکت نمایشگاه‌های لوازم‌خانگی به سمت تخصصی شدن پیش رفته است. اگر به این‌گونه نمایشگاه‌ها نگاه فروشگاهی داشته باشیم، این انتقاد شاید وارد باشد اما این نگاه غلط است و نمایشگاه تخصصی یک فروشگاه نیست که به کسبه کرمانی ضربه بزند.

* منظورتان از نگاه فروشگاهی به نمایشگاه‌های تخصصی این‌چنینی چیست؟

این نگاه ناشی از دید کوتاه‌مدتی است که برخی کسبه دارند. یعنی صرفاً در یک بزنگاه به دنبال سودهای کوتاه‌مدت هستند. این نوع نگاه الزاماً به دنبال سودهای مقطعی است درحالی‌که نمایشگاه‌های تخصصی یک اتفاق مثبت در درازمدت هستند، یعنی در درازمدت به رونق کسب‌وکار کمک می‌کند.

* چگونه این اتفاق مثبت رخ می‌دهد؟

بازدیدکنندگان با کالاهای داخلی آشنا می‌شوند. آشنایی با کیفیت، نحوه گارانتی و مقایسه قیمت با نمونه‌های وارداتی. در این صورت مصرف‌کنندگان و خریداران لوازم‌خانگی دید بهتر و بازتری پیدا می‌کنند و صرفاً به دنبال خرید لوازم‌خانگی وارداتی نیستند چرا که لوازم‌خانگی ساخت داخل را هم از زوایای مختلف می‌توانند بررسی کنند و اگر کیفیت خوبی داشته باشند، خریدار پیدا می‌کنند. همچنین در نمایشگاه لوازم‌خانگی دست دلال‌ها و واسطه‌ها از سیستم عرضه لوازم‌خانگی حذف می‌شود و بازدیدکننده به‌صورت مستقیم می‌تواند از طریق کارشناسان فروش، لوازم‌خانگی تولید داخل و یا وارداتی را بشناسد و بداند که نمایندگی رسمی فلان برند لوازم‌خانگی در شهرش کجاست. این موضوع منجر به شفاف‌سازی بازار عرضه کالا هم می‌شود. از طرف دیگر نمایشگاه‌های تخصصی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی و بازرگانی واحدهای تولیدی و تجاری است. می‌توان گفت در مجموع برگزاری نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی منجر به ارتقای صنعت لوازم‌خانگی و رونق اقتصادی می‌شود.

* در صحبت‌هایتان گفتید مسیر حرکت نمایشگاه‌های لوازم‌خانگی به سمت تخصصی شدن بوده. چه عاملی باعث شده نمایشگاه‌ها به این سمت بروند؟

مشکلی که پیش از این سد راه برگزاری نمایشگاه‌ها می‌شد، نبود یک سایت نمایشگاهی بود که در سال‌های اخیر و با محل دائمی که برای نمایشگاه‌های کرمان در نظر گرفته‌شده، این مشکل رفع شد. مشکل دیگر به برنامه‌ریزی‌ها برمی‌گشت. در گذشته تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها مرتب تغییر می‌کرد و این، قدرت تصمیم‌گیری از برگزارکننده و شرکت‌کنندگان را می‌گرفت که خوشبختانه با حضور آقای فدایی به‌عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق به ثبات رسیدیم. چرا که ایشان از جنس این کار هستند. با رفع این دو مشکل، فضا برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ایجادشده است.

* با توجه به تجربه نمایشگاه‌های پیشین لوازم‌خانگی، به نظر می‌رسد مردم استقبال خوبی داشته باشند. احتمال دارد این نمایشگاه تمدید شود؟

خیر. نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۹ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است و تمدید نخواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.