نماینده شهرستان بم : آموزش و پرورش در منطقه شرق استان به شدت با افت علمی روبرو است

به گفته نیکزادی در روستاهای شرقی استان آموزش و پرورش تعدادی از مدارس را تعطیل کرده و برخی از دانش آموزان  هم به دلیل نداشتن امکان رفتن به روستای دیگر ترک تحصیل کرده اند. همچنین وجود مدارس کانکسی و بدون حصار از مشکلات این شهرستانها به شمار می رود.

وی افزودکه با وجود همدلی بین مردم و مسئولین و امنیت این منطقه زمینه جذب گردشگر مهیاست، اما برخی افراد به دلیل آنکه می خواهند توریست ها را به مناطق دیگر ببرند می گویند بم ناامن است. او ضمن اشاره به صنعت گردشگری می گوید که با ظرفیت های این بخش می توان بخش مرده اقتصاد این منطقه را احیا کرد.

نیکزادی به برخی ضرورتها در شهرستانهای شرقی اشاره کرد و گفته باید در کنار توجه به تمدن بم به تمدن دارزین هم اهمیت داده شود. در بحث کم آبی بویژه در این مناطق ضمن صرفه جویی باید آبیاری تحت فشار بیشتر استفاده شده وبه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری توجه شود.

نماینده مجلس افزود که احیای دامداری های بزرگ و کوچک در شرق استان ضروری است، همچنین در بخش صنعت نیز امکان افزایش اشتغال های موجود از ۱۲ هزار نفر به ۳۰هزار نفر وجود دارد و ظرفیت های مورد نیاز در این زمینه در منطقه وجود دارد.

او با اشاره به حوزه معدن گفته سازمان انرژی اتمی ذخایر بسیار غنی را در این شهرستان ها شناسایی کرده و درخواست می شود که از سرمایه گذاران در این زمینه نیز دعوت کنیم.

وی در بحث کشاورزی می گوید تعداد بسیار زیادی از بیکاران این منطقه را می توان در سایه نخل های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر مشغول به کار کرد.

نیکزادی در بحث راهها می گوید که ایجاد باند دوم محور نرماشیر به ریگان،احداث جاده بم ـ آدوری و رفع مشکلات راه های روستایی ضروری است. وی از اهمیت تحقق راه اندازی راه آهن فهرج به ایرانشهر گفت.

به گفته نیکزادی در بخش بهداشت و درمان مردم دچار مشکلات و محرومیتهای زیادی هستند.باید تمام توانمان را صرف راه اندازی بیمارستانهای فهرج،نرماشیر و ریگان کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.