نهمین جشنواره ملی حرکت در كرمان به كار خود پايان داد

جشنواره ملى “حركت”در دوره نخست در تهران برگزار شد، پس از آن در دولت تدبیر و امید به منظور تمرکز زدایی تصمیم بر این شد که هر دوره در یک استان برگزار شود. میزبان این دوره دانشگاه شهید باهنر بود. در خصوص روند برگزاری و اختتامیه جشنواره با مسئول روابط عمومی این دانشگاه  گفت و گو کردیم.

« حامد حسین خانی»  مى گويد این دوره جشنواره با شرکت  ۱۲۰ دانشگاه  از جمله ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. ۸۰۰ نفر مهمان در قالب انجمنهای علمی شرکت داشتند و در بخش نمایشگاهی با هم رقابت کردند. برای اولین بار یک فضای نمایشگاهی با حضور شرکتهای دانش بنیان و انجمن های علمی برپا شد. در این بخش ایده های برتر دانشجویی ارائه و بعضی موارد برای اجرا ارزش گذاری شد.

وی افزود که جشنواره نهم به لحاظ کمیت و کیفیت وسیع تر و گسترده تر بود با وجود اینکه امکانات ما محدود بود، اما با همتی که وجود داشت این جشنواره به شکل ممتازی برگزار شد.

از دوره هشتم در مشهد یک بخش بین اللملی هم به جشنواره اضافه شد. به صورت محدود امسال هم از پنج کشور شرکت کننده داشتیم، چشم اندازی که برای این جشنواره در نظر گرفته شده این است که در سالهای آینده فراخوان های بین المللی گسترده تری داشته باشیم. این اقدام می تواند زمینه  تبادل اطلاعات و ورود فناوری های روز دنیا به کشور را فراهم کند.

 جشنواره امروز دوشنبه پنجم مهر ٩٥ با معرفی برگزیدگان به پایان رسید. ۳ انجمن علمی و دانشجویی علوم پزشکی و ۳۸ انجمن علمی از دانشگاه های کشور برگزیده شدند و به آنها لوح تقدیر اهدا شد.

در بخش بین الملل از ۴ شرکت کننده از کشور بوسنی و هرزگوین و همینطور نماینده دانشجویان ایرانی مقیم تایلند تقدیر شد و دانشگاههای تهران و فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه های برتر انتخاب شدند.

غرفه دانشگاه های محقق اردبیلی، حکیم سبزواری، علمی کاربردی، چمران اهواز و خوارزمی هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3642
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.