استانداری درپی احیای صنعت شالبافی

به گزارش ایسنا مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمان در جلسه طرح احیای صنعت شالبافی کرمان گفته گامی که کرمان برای احیای صنعت شالبافی برداشته، در جهت توسعه استان و اشتغال‌زایی و حفظ فرهنگ اصیل کرمان است که دهه های متمادی به دست فراموشی سپرده شده بود و با ایده ی استاندار کرمان احیا گردیده است.

میزرایی ساخت دستگاه جدید شالبافی با بهره‌وری بالا و کیفیت مناسب را از نقاط قوت شرکت کرمان مجازی دانست و  اظهار کرد که در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری مصمم به مشارکت جدی در پروژه احیای صنعت شالبافی می باشد تا شال کرمان به تولید انبوه برسد و در نهایت شاهد صادرات این محصول به بازارهای جهانی باشیم.

وی با بیان این که در این مسیر قرار است بهزیستی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید نیز مسئولیت هایی داشته باشند، خاطرنشان کرد که معرفی مددجو و تامین تسهیلات ارزان قیمت از جمله این مسئولیت هاست.

دیگر چه خبر؟

میزایی با اشاره به این که در زمینه توسعه این صنعت در سایر نقاط استان و هم چنین فروش محصول تولیدی نیز از معین های اقتصادی استان کمک خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد که خوشبختانه امروز با فضایی که در استان حاکم است شرکت های بزرگ اقتصادی به رونق کسب و کارهای کوچک و کم هزینه و انجام مسئولیت های اجتماعی خود بیش از گذشته روی آورده اند و این اقدامی است که استان کرمان را به عنوان یک استان الگو و نمونه مطرح ساخته است.

وی با بیان این که برای احیای صنعت شالبافی از هیچ همکاری مضایقه نخواهیم کرد، گفت که نگاه ما به این محصول، نگاهی صادرات محور است و با قابلیت ها و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، از جمله کارخانه کرک بافت که به تازگی احیا شده، می توانیم زنجیره ی تولید تا بازار مصرف را تکمیل نماییم.

میرزایی با بیان این که در کرمان ۳ هزار زن سرپرست خانوار داریم، اظهار کرد که احیای صنعت شالبافی می تواند به اشتغال و درآمد زایی و رونق اقتصاد استان، کمک بزرگی کند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با حمایت استاندار کرمان، مشارکت معین های اقتصادی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و هم چنین اداره کل فنی و حرفه ای و با محوریت اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، راه اندازی کارگاه های خانگی شالبافی و کارگاه متمرکز شالبافی در کرمان، طی دو ماه آینده کلید بخورد و احیای صنعت شالبافی وارد فاز اجرایی و تولید انبوه شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12712
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.