نگاه دادگستری استان به بحث اتباع بیگانه، نگاه ساماندهی است

محمد باقر اسلامی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضائی استان کرمان اظهار کرد: نگاه دادگستری استان کرمان به بحث اتباع بیگانه، نگاه ساماندهی است.

آنطور که ایسنا نوشته وی به اهمیت موضوع پناهندگی اشاره کرد و افزود: بحث پناهندگی موضوعی همزاد بشر است و هر انسانی که احساس ظلم در جایی می کرد یا محل زندگی خود را مناسب نمی دید به یک منطقه دیگر پناه می برد.

وی عنوان کرد: در دین مبین اسلام بحث پناهندگی و پناه جویی مورد نظر قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه 6 سوره توبه دستور می دهد حتی اگر یکی از مشرکین به سوی شما پناه آورد به آن پناه دهید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طبق ماده 12اعلامیه حقوق بشر اسلامی “هرانسانی بر طبق شریعت حق انتخاب و انتقال مکان اقامت در داخل و خارج کشورش را دارد و در صورت تحت ظلم قرار گرفتن می تواند به کشور دیگر پناهنده شود، به کشور پناهنده واجب است که با او مدارا کند تااینکه پناهگاهی برایش فراهم شود”.

این مقام قضائی در ادامه بیان کرد: طبق ماده 12اعلامیه جهانی حقوق بشر”هرکس حق دارد در برابر شکنجه و آزار پناهگاهی جستجو کند ودر کشورهای دیگر پناه اختیار کند”.

وی عنوان کرد: موضوع حق امنیت قضائی برای پناهندگان مورد تاکید است و تصور اینکه در واقع یک اجتماع بدون دخالت قوه قضائیه توانمند، قادر است امنیت قضائی و اجتماعی خود را تامین کند غیرممکن است.

اسلامی تاکید کرد: قوه قضائیه باید در صحنه های اجتماعی با قوت و نهایت توان حضور داشته باشد تا حاکمیت بتواند امنیت اجتماعی خود را اجرا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21446
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.