پروژه‌های شهری مهم‌تر است یا نصب دوربین امنیتی؟| شهردار کرمان: امنیت از نان شب هم واجب‌تر است

طی روزهای گذشته سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان اعلام کرد که با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، مقرر شد 50 میلیارد تومان برای خرید دوربین‌های پایش تصویری از سوی استانداری به این شهرداری تخصیص داده شود.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته همواره از سوی شهرداری کرمان اعلام می‌شد که در تامین بودجه موردنیاز برای پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا با مشکل مواجه است.

پروژه‌هایی که قرار بود دوساله به پایان برسند اما بیش از دو سال از شروع اجرای آن‌ها می‌گذرد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند. این در حالی است که به گفته معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری، تاکنون یک ریال هم از سوی استانداری برای پیشبرد این پروژه‌ها به شهرداری کمک نشده است.

در پی اعلام خبر اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری برای خرید دوربین‌های پایش تصویری به شهرداری کرمان از شهردار کرمان که در حال بازدید از غرفه موسسه مطبوعاتی پیام‌آوران در چهارمین نمایشگاه مطبوعات کرمان بود، پرسیدیم که آیا بهتر نبود در این شرایط اقتصادی شهرداری این مبلغ  به پروژه‌های شهری شهر اختصاص داده می‌شد؟

عالم زاده در پاسخ به این سوال گفت که اولویت هر شهری اول امنیت است، امنیت از نان شب هم برای یک شهر واجب‌تر است.

وی اضافه کرد: «در تکالیفی که برای شهرداری‌ها دیده‌شده، آمده شهرداری‌ها مکلف‌اند از محل وصول جرائم راهنمایی و رانندگی نسبت به استقرار دوربین‌ها اقدام کنند. اما به دلیل اینکه اعتباری که استان در حوزه دوربین‌ها سالیانه داشته کم بود، این موضوع محقق نشد.»

شهردار کرمان گفت که شهرداری‌های دیگر شهرها هم از طریق قراردادهای BOT (سرمایه‌گذار دوربین‌ها را نصب می‌کند و از محل برگشت جرائم به استان، پرداخت‌ها صورت می‌گیرد) این کار را در سال‌های قبل انجام داده‌اند.

عالم زاده افزود: «به دلیل اینکه استانداری در سال‌های گذشته باید این اعتبار را تامین و در اختیار شهرداری می‌گذاشت و اینکه از ردیف بودجه‌ای که در نظر گرفته‌شده است، اکنون پرداخت صورت می‌گیرد پس نمی‌توان بودجه یک محل را به محلی دیگر اختصاص داد.»

او تاکید کرد: «اجرای دوربین‌های پایش تصویری ازنظر ما هم‌اکنون در اولویت شهر و فضای خاص کشور است. استانداری هم به دلیل اینکه شهر کرمان مرکز استان است و نصب دوربین مصوبه شورای تامین بود، پیگیری‌ها را انجام داد و نتیجه بر این شد که این اعتبار برای دوربین‌های هوشمند هزینه شود.»

وی ابراز امیدواری کرد که آقای فدایی در موضوعات بعدی هم به شهرداری کمک خواهند کرد.

شهردار کرمان در پاسخ به اینکه آیا رایزنی از سوی شهرداری شده است که استانداری کرمان در تامین اعتبار موردنیاز برای پروژه‌های شهری کمک کنند؟ گفت که استانداری  برای تامین بودجه این پروژه‌ها در تلاش است و با رییس جمهور و وزارت خانه هم رایزنی کردیم تا کمک‌هایی را دریافت کنیم، دکتر فدایی هم با مشکلات شهرداری آشنا هستند، خودشان هم می‌خواهند کمک کنند.

عالم زاده افزود: «با اجرای دوربین‌ها پایش تصویری در شهر کرمان احساس امنیت مضاعف برای شهروندان و مدیریت شهر ایجاد می‌شود و بعد می‌توان در کمال امنیت و آرامش هم به دیگر موضوع‌ها رسیدگی کنیم.»

پروژه های ناتمام شهر کرمان به کجا رسیده اند؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21184
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.