همایش زنان کارآفرین در کرمان برگزار شد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در همایش بانوان کارآفرین استان گفت: راه‌اندازی ۸ مرکز رشد و شتاب‌دهی بانوان و خانواده در سطح استان از اقدامات حوزه بانوان استان خواهد بود، ۱۰ بانوی کارآفرین در استان کرمان دارای کارخانه هستند.

امروز شنبه دوم شهریور همایش بانوان کارآفرین استان کرمان با حضور خانم حمید زاده مشاور معاونت رئیس جمهوری در امور بانوان، در اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در بخشی از این همایش، فاطمه‌السادات حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: استان کرمان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای است که یکی از این ظرفیت‌ها بحث مشاغل خانگی بوده به طوری که کرمان در مشارکت‌های اقتصادی در زمینه مشاغل خانگی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به اینکه ۱۰ بانوی کارآفرین در استان کرمان دارای کارخانه هستند تاکید کرد: مراکز رشد و فناوری در حوزه بانوان یک نیاز است تا خودباوری و اعتماد به نفس بانوان استان را ارتقا دهد.

او افزود: تا کنون ده‌ها طرح در حوزه ایده نو در استان ارایه شده است که ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد: باید تلاش کنیم که بانوان در مراکز رشد ثبت‌نام کنند، زیرا رشد اقتصادی بدون حضور بانوان امکان پذیر نخواهد بود.

او تصریح کرد: راه‌اندازی ۸ مرکز رشد و شتاب‌دهی بانوان و خانواده در سطح استان از اقدامات بعدی حوزه بانوان استان خواهد بود.

مسعود ترک‌زاده رییس پارک علم و فناوری استان کرمان هم با اشاره به سهم ۵۰ درصدی بانوان در جمعیت کشور افزود: ۵ میلیون مهندس در کشور داریم که ۶۵ درصد آن‌ها خانم هستند.

ترک زاده بیان کرد: مرکز رشد کسب و کار بانوان استان کرمان جدای از پارک علم و فناوری نیست و همچنین این مرکز با دفتر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در ارتباط است که باید از همکاری این دو نهاد در راستای هرچه بهتر حضور بانوان در عرصه‌های توسعه استان و کشور نهایت استفاده را کرد.

مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: ۲۸ درصد پژوهشگران در کل جهان بانوان بوده که در ایران این عدد در حدود ۱۴ درصد است.

او عنوان کرد: ۳۶ هزار میلیارد تومان ارزش انرژی است که در استان کرمان هدر می‌رود که بانوان می‌توانند در این حوزه خلاقیت داشته باشند تا مصرف انرژی را بهینه‌سازی کنیم، ضمن آنکه بانوان باید به معقوله افزایش بهره‌وری انرژی نیز ورود پیدا کنند.

زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در امور بانوان هم گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین شدن حرکت کنند.

او افزود: در سال ۹۶ میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۷ حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری رشد ۳۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

او تصریح کرد: وقتی به کارآیی و توانایی زنان و مردان در جامعه توجه کنیم در خواهیم یافت که توانایی و ظرفیت بانوان کمتر از آقایان نیست.

او بیان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در کشور مشغول به فعالیت هستند که متاسفانه فقط ۱۰ درصد آن‌ها توسط بانوان تاسیس و یا اداره می‌شود و در استارت‌آپ‌ها نیز اینگونه است که این موضوع با آمار فارغ‌التحصیلان بانوی کشور همخوانی ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.