همراه با [هفته دولت] | قائم مقام بهزیستی استان: آمار کودک آزاری رو به کاهش است

مهدی نخعی، قائم مقام مدیرکل و معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان در جمع خبرنگاران می‌گوید که یکی از پارامترهای بالای آزار دهنده در کرمان آمار کودک آزاری بوده و این مشکل به دلیل اعتیاد و در پی آن طلاق است.
او می‌گوید که خوشبختانه تلاش شده که اعتیاد از دید جامعه از یک جرم تبدیل به یک بیماری شود. لذا وضعیت بهتری در مورد آمار کودک آزاری را شاهدیم.

معاون بهزیستی در عرفه خانه مطبوعات استان در جمع خبرنگاران
معاون بهزیستی در جمع خبرنگاران

او ادامه می‌دهد که کودک آزاری و اعتیاد باهم در ارتباط‌ اند بیشتر آمار اعتیاد نیز مربوط به اعتیادهای صنعتی است.
قائم مقام مدیرکل بهزیستی استان توضیح می‌دهد که تمام آموزش‌های مربوط به خانواده‌ها را از کف جامعه یعنی از محلات شروع کردیم که مردم را آگاه کنیم.

اعتیاد، طلاق، همسرآزاری و کودک آزاری از مهمترین آسیب های اجتماعی استان کرمان به شمار می رود و فرار کودکان در رتبه بعدی از آسیب های اجتماعی استان است.
به گفته‌ی نخعی اورژانس اجتماعی قدرت بالایی دارد اما در بحث‌های اجتماعی نگاه آنها با نگاه قضایی متفاوت است و تمام تلاش آنها بر سازش و مددکاری اجتماعی است.
او بیان می کند که اطلاعات مردم افزایش یافته است و می‌دانند که اورژانس ۱۲۳ به آنها کمک می‌کند. وی هدف از راه‌آندازی اورژانس اجتماعی را جلوگیری از بروز طلاق عنوان می‌کند .

مهدی نخعی ادامه می‌دهد که اطلاعات زنان جامعه بالا رفته است و دیگر زنان ما شرایط گذشته را که به اصطلاح «‌می‌سوختند و می‌ساختند» را ندارند. شاید در مناطق دور افتاده استان این تفکر همچنان حاکم باشد اما در مرکز استان با کوچکترین موردی کار زوجین به دادگاه ها می کشد.
وی کارکرد شبکه‌های اجتماعی را منفی می‌داند و اعلام کرد که این شبکه‌ها با فرهنگ ما سازگار نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2807
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.