هیچ کس قادر نیست توافق هسته ای را بر هم بزند

جهانگیری با اشاره به اینکه برخی می گویند چون فلانی رئیس جمهور آمریکا شده،دیگر به توافق عمل نمی کند، گفت حرف بیخودی است چرا که همگان می دانند این حرف ها دیگر خریدار ندارد و نمی توان با یک ملت و نظام ثبات ساز در منطقه اینگونه صحبت کرد و تنها باید زبان منطق و عقل بکار گرفته شود.

وی افزود بعد از توافق هسته ای برخی از تحریم ها رفع شد و مابقی تحریم ها هم باید با پیگیری و جدیت از پیش روی ایران برداشته شود.وی ادامه داد که منابع مختلفی از داخل و خارج برای راه اندازی اقتصادی کشور بسیج می کنیم و سیاست های اقتصاد مقاومتی ملت ایران را از فشارهای اقتصادی نجات خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهور می گوید به عنوان کسی که مسئول اصلی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور هستم اطمینان می دهم با تکیه بر این سیاست ها گام های بلندی را خواهیم برداشت و در این مسیر باید همگی حرکت و تلاش کنیم.

جهانگیری بر این باور است که  سیاست های اقتصاد مقاومتی نقشه راه اداره کشور، اقتصاد و رفع محرومیت از مناطق محروم و عقب افتاده و ایجاد اشتغال است.وی از عزم دولت برای رفع محرومیت در مناطق محروم خبر داد و افزود کشاورزی جیرفت قطعا مهم ترین نقطه توسعه ایران است.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایران با بحران آب روبرو است، می گوید باید از آب و خاک بهترین استفاده را کنیم و کشت های گلخانه ای را در کشور گسترش داده و صنایع تبدیلی را ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به جیرفت و عنبرآباد ابراز امنیدواری کرد که با آمدن گاز شاهد ایجاد کارخانه پتروشیمی در منطقه  باشیم؛ وزیر نفت در این خصوص اعلام آمادگی کرده که مجوز صنعت پتروشیمی در منطقه صادر شود.

وی گفت که جیرفت میلیون ها تن محصولات کشاورزی دارد و امیدواریم با توسعه صنعت و معدن خصوصا راه آهن بتوانیم محصولات این منطقه را صادر کنیم.به گفته جهانگیری  اتصال جیرفت به راه آهن سراسری کشور یکی از طرح های کلیدی مدنظر است.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6415
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.