وجود ۱۵۰ هزار معلول در استان

عباس صادق‌زاده روز شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه و فروشگاه آثار و توانمندی‌های توانیابان در اکونو موزه بانو حیاتی با گرامیداشت روز جهانی معلول دلیل برپایی نمایشگاه را شناسایی توانمندی معلولان به افراد جامعه بیان کرد.

صادق زاده معتقد است که باید به توانمندی‌های معلولان در جامعه بها داده شود. او این نمایشگاه را فضایی برای بروز توانمندی‌های معلولان  دانست.

وی می گوید براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۰ درصد از هر جامعه‌ای دچار معلولیت خفیف تا خیلی شدید است.میزان شیوع معلولیت در کشور ما ۴/۲ درصد است.

او با اشاره به راه‌های پیشگری از معلولیت می گوید پیشگیری از بعضی معلولیت‌ها ارزان و ممکن است مثلا می توان با برنامه ریزی از اختلالات ژنتیک جلوگیری کرد تا در آینده شاهد رشد معلولیت نباشیم.

به گفته صادق زاده کرمان در زمینه پیشگیری از معلولیت در سطح کشور پیشرو است. به نحوی که در سالجاری آزمایشات ژنتیک ۳۸ درصد و مشاوره‌های ژنتیک ۵۸ درصد در سطح  استان رشد داشته که این یک پیام مثبتی است.

وی ضمن اشاره به شکل دوم معلولیت‌ها  که ناشی از تصادفات و حوادث است گفته امیدواریم در بحث قوانین راهنمایی،راه‌های پیشگیری برای این نوع حوادث منجر به معلولیت را هم داشته باشیم.

او با تاکید براقدامات بهزیستی می گوید آموزش‌های متفاوتی شامل مهارت‌های زندگی و فنی‌و حرفه‌ای از سوی بهزیستی به معلولان ارائه می‌شود.۳۰ درصد اعتبارات در زمینه آموزش‌ها هزینه می‌شود تا معلولان در هر دو فعالیت بتوانند موفق عمل کنند.

 لازم به ذکر است که نمایشگاه آثار معلولین به مدت یک هفته تا ۱۹ آذر برپاست.

 

            

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7280
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.