وضع مطلوب مراتع کوچ عشایر کرمان را به تعویق انداخت

مهدی ابراهیمی امروز سه شنبه با بیان اینکه 2 هزار خانوار کوچنده در کرمان داریم گفت: کوچ در استان کرمان به دو صورت برون‌استانی و درون استانی انجام می‌شود که کوچ برون‌استانی آن از قشلاقی هرمزگان به مراکز ایلاقی استان از جمله مناطق سیرجان، بردسیر، بافت، رابر و ارزوئیه و کوچ درون استانی از شهرستان‌های جنوبی به شهرستان‌های شمالی استان انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وی جمعیت عشایر استان کرمان را 110هزار نفر در قالب 22هزار و 500خانوار عنوان کرد .
ابراهیمی از انجام سرشماری جدید عشایر در سال جاری خبر داد و گفت : طبق سرشماری عشایر در سال 87 استان کرمان با 28 ایل و 42 طایفه مستقل دومین استان عشایری کشور بشمار می رود .
وی افزود: عشایر در بیش از 79 هکتار اراضی کشاورزی و زراعی استان کرمان مشغول به فعالیت هستند و دارای 3 میلیون رأس دام می‌باشند و 30 درصد تولیدات صنایع‌دستی نیز توسط زنان هنرمند عشایر تولید می‌شود.
ابراهیمی بابیان اینکه عشایر در طبیعت و ییلاق و قشلاق از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناطق در جهت تولید استفاده می‌کنند گفت: تولیدات عشایر ارگانیک و باکیفیت بسیار مناسب هست که در این راستا طرح‌های هفتگانه‌ای را برای بالا بردن معیشت عشایر در دستور کارداریم.
وی لزوم راه‌اندازی ستاد کوچ را برای برطرف کردن مسائل و مشکلات عشایر لازم دانست و گفت: با ادارات کل منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم در راستای برطرف کردن مشکلات کوچ عشایر انجام‌شده است تا عشایر در بحث کوچ با مشکل مواجه نباشند.
ابراهیمی تصریح کرد: در سال 97 ناوگان آبرسانی سیار کامل و فعال‌شده است و 8 دستگاه کامیون بنز تانکر دار به این ناوگان اضافه کرده‌ایم که کار آبرسانی سیار را در مناطق عشایر نشین که با کمبود آب مواجه هستند انجام می‌دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27146
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.