پایان کار شورای چهارم

رئیس شورای چهارم شهر کرمان گفته امیدواریم خدمتگزار صدیقی برای مردم کرمان بوده باشیم. خوشبختانه شورای چهارم پس از چهار سال از شروع خود کارنامه قابل قبولی را تقدیم مردم کرمان کرده است و امروز در هر جای شهرمان پروژه و فعالیتی در حال انجام است.

علی اکبر مشرفی بیان کرد ۱۵۰۰ تا دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر کرمان در حال انجام است که شهرداری و شورای شهر پیگیری کردند و امروز پیمانکاران بزرگ و کوچک در شهرمان مشغول به فعالیت هستند، فنّاوری‌های جدیدی وارد شهرمان شده است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در مدت فعالیت چهارساله این شورا افتتاح شدند گفت که امیدواریم شورای پنجم در راستای خدمت به مردم کرمان موفق باشد و برای تک‌تک اعضای شورای پنجم آرزوی موفقیت داریم و از خدا می‌خواهیم خدمتگزارانی صدیق برای شهرمان باشند.

شورای چهارم در پاکدستی کم‌نظیر بود

زهرا لری هم در آخرین نشست شورای چهارم گفت: «بر اساس سوگندی که در شروع شورا به‌وسیله اعضاء یاد شد توانستیم یکی از پاک‌دست‌ترین دوره‌های شورا را رقم بزنیم که بنده افتخار حضور در آن داشتم و باید تأکید کنم در پاک‌دستی کم‌نظیر بود و در زمینه فعالیت‌ها هم اقدامات چشمگیری در این دوره از شورا صورت گرفت».
وی گفته این‌جور نبوده که اعضا به خاطر حق‌الزحمه در جلسات حضور یابند بلکه هریک از اعضای شورای چهارم می‌توانند یک مدیر توانمند در سطح استان و کشور باشند.
این عضو شورای چهارم ادامه داد که متأسفانه به‌نوعی مدیریت اجرایی استان با شورا تداخل پیدا کرد و این تداخل کاری مشکل ایجاد کرد، ولی انصافاً باید اختیارات شورا تفویض شود و شورا خود در تصمیماتش نقش اصلی را داشته باشد و بتواند طرحی را قبل از شروع مصوب کند نه اینکه بعد از اجرا مصوبه‌ای انجام شود.
وی ادامه داد بحث‌هایی در انتخابات پیش آمد امیدوارم خود فرماندار بتوانند پاسخگو باشند.

لری گفته امروز تعداد زیادی از پروژه‌ها تا ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است و امیدواریم شورای پنجم شهر کرمان این پروژه‌ها را به انتها برسانند و با روحیاتی که سراغ دارم می‌دانم قدردان زحمات شورای چهارم هستند.
وی عنوان کرد که برخی بادمجان دور قاب چین‌ها می‌خواهند ضعفی را برای شورای چهارم در نظر بگیرند اما مردم از شورا و عملکرد آن خشنود هستند. در خصوص انتخاب شهردار هم امیدواریم شورای پنجم آنطور که بیان می‌شود بدون سیاسی کاری یک شهردار خوب انتخاب کنند.
لری افزود: « از اعضای فعلی که به شورای پنجم راه‌یافته‌اند درخواست می‌کنم که توانمندی‌های شهردار فعلی را بیان کنند و بدانند مردم علاقه‌مندند فردی بی‌ریا و دارای تخصص در زمینه‌های مختلف برایشان کار انجام دهد و مهندس بابایی یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای سکان‌داری شهرداری کرمان است».

شورای چهارم کاملا مستقل بود

کمال جوانمرد گفت که شورای چهارم کاملا مستقل بود. از افتخارات این شورا ایستادگی در مقابل تخریب خانه شهر است، میراث فرهنگی و مردم هم برای حفظ این بنا تلاش کردند.
جوانمرد در آخرین مصوبه این دور شورا خواستار ایجاد مجمع ادواری شورای شهر کرمان شد که با موافقت دیگر اعضا، برپایی این مجمع با هدف ایجاد اتاق فکر به تصویب رسید.

صرفه‌جویی ۴۵میلیارد تومانی در هزینه‌های شهرداری

شهردار کرمان با دفاع از دوره مدیریت خود گفت که همه اقدامات براساس برنامه اعلام شده به شورا انجام شده است.
علی بابایی گفته اقدامات زیادی در این دوره شهرداری صورت گرفته از جمله ساخت چندین تقاطع غیر هم سطح، افتتاح ۲۲ پارک، ۲میلیون متر آسفالت، ۱۶۸هزار متر سنگ فرش، ۲۵۶کیلومتر جدول کشی، تجهیز و راه اندازی چهار ایستگاه آتش‌نشانی، ۵خانه فرهنگ و موارد دیگر.
وی ادامه داد که در این دوره شهرداری ۴۵میلیارد تومان در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی شده است.
بابایی گفت: « زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم چهار ماه حقوق کارمندان عقب افتاده بود اما در حال حاضر حقوق پرسنل رسمی و قرار دادی به صورت کامل و در بخش پرسنل شرکتی تا آخر خرداد ماه پرداخت شده و سعی داریم حقوق تیرماه را هم تا پایان این دوره بپردازیم».
وی افزود که بدهی‌های شهرداری به بیمه و دارایی تسویه شده است، بدهی هم مربوط به سنوات خیلی دور بود که آن هم تقسیط و پرداخت کردیم.
بابایی ادامه داد که در یک نشست خبری عملکرد اقتصادی شهرداری شفاف‌سازی می‌شود.
اعضای شورای چهارم از زحمات شهردارهای این دوره تشکر و همچنین از اعضای دور پنجم خواستند که در انتخاب شهردار اهداف سیاسی را در نظر نگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13780
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.