پیشنهاد رییس دانشگاه ولیعصر رفسنجان: 3اردیبهشت روزعلم ایران و افغانستان نامگذاری شود

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان پیشنهاد داد: سوم اردیبهشت‌ماه را روز علم ایران و افغانستان در تقویم درج کنیم و در سال بعد این همایش در این روز در افغانستان برگزار شود.

بنا بر گزارش ایسنا”محمد دهقان” پیش از ظهر امروز سوم اردیبهشت‌ماه در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر علوم تحصیلات عالی افغانستان گفت: قابلیت های بسیار زیادی در دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد که می توان در جهت منافع دو کشور از آن استفاده کرد.

وی بر لزوم ارتباطات بیشتر دو کشور تاکید کرد و افزود: ارتباطات علمی می توانیم با کشور افغانستان در زمینه های تبادل دانشجو و استاد، دوره های آموزشی کوتاه مدت و … با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان پیشنهاد داد: سوم اردیبهشت‌ماه را روز علم ایران و افغانستان در تقویم خود بگذاریم و در سال بعد این همایش در این روز در افغانستان برگزار شود.

وی بیان کرد: دو کشور می توانند در موضوعات صنعتی با یکدیگر همکاری داشته باشند، قابل توجه است که موقعیت افغانستان برای تجارت در دنیا دارد ما به دلیل تحریم ها آن موقعیت را نداریم که می توانیم از موقعیت در این خصوص افغانستان استفاده کنیم، ضمن آنکه اشتراکات زیاد دیگری بین دو کشور داریم.

دهقان خاطر نشان کرد: میزان تبادلات کشورهای همسایه ایران حدود 300 میلیارد دلار است که سهم ایران از این تبادلات فقط 4 درصد است که می توانیم با برگزاری چنین همایش‌ها این سهم را افزایش دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17377
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.