چناریان : جامعه با بهبود یافتگان اعتیاد مهربان تر باشد

 رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از کاهش نرخ شیوع به مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفته قبلا اولین استان کشور بودیم که با اقدامات انجام شده در حال حاضر چهارمین استان کشور در زمینه نرخ شیوع به مصرف مواد مخدر هستیم.

سردار حسین چناریان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد که همایش ملی صیانت، گفتمان‌سازی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد‌مخدر با رویکرد اقتصاد مقاومتی در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش در تاریخ۱۳و ۱۴ آذر‌ماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود گفته این همایش با حضور مسئولان کشوری، خیرین و تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد کشور برگزار می‌شود.

 او با بیان اینکه این همایش بسیاربا اهمیت بوده و رویکرد جدیدی در حوزه پیشگیری از اعتیاد را باز می‌کند افزود که  از اهداف این همایش گفتمان‌سازی با سازمان‌ها، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله اجتماعی با این پدیده خانمان‌سوز است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ سازمان مردم نهاد در استان کرمان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و بحث مواد‌مخدر فعالیت می‌کنند خاطر‌نشان کرد که بنا به سهمیه ای  که در اختیار استان قرار دادند تعداد ۱۵ سازمان مردم‌نهاد از استان در این همایش شرکت می‌کنند.

چناریان با اشاره به اینکه به همت عوامل انتظامی و امنیتی استان در هشت ماهه اول امسال بیش از ۶۵ تن انواع مخدر در استان کرمان کشف شده است گفته در سال ۹۴ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به همت همه همکاران و سازمان‌های همکار رتبه اول کشور را کسب کرده است.

چناریان با بیان اینکه نگرش مردم نسبت به مواد مخدر در استان باید منفی شود اظهار داشت که اگر بخواهیم نرخ شیوع و نوع نگرش مردم نسبت به مواد مخدر پائین آید باید با هم‌افزایی دسترسی به مواد مخدر نیز سخت شود که مقابله فیزیکی و مبارزه با قاچاقچیان خرد و عمده باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: حدود ۴ هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان وجود دارد که تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از خدمات درمانی این مراکز استفاده کرده و از مشاوره کارشناسان این حوزه بهره‌مند شدند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7158
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.