چهارمین [توریسم آپ] کرمان برگزار شد

سید علی طبیب زاده در رابطه با توریسم آپ توضیحاتی داد و بیان کرد که این چهارمین توریسم آپ کرمان است. دو رویداد در تهران برگزار شده هفته آینده هم یک توریسم آپ در تهران با موضوع توریسم سلامت خواهیم داشت.
برنامه بعدی توریسم مذهبی خواهد بود. ایران پتانسیل خوبی در این زمینه دارد. مراسم مذهبی که در کشور ما برگزار می شود برای بسیاری از توریستها جذاب است.
وی افزود که بهمن ماه موضوع توریسم آپ گردشگری ورزشی خواهد بود. در این زمینه پتانسیل خوبی در کرمان وجود دارد مثل: اسب سواری، آفرود و کویر نوردی. امیدواریم در سال های آینده بتوانیم اسکی چهار فصل را در کرمان داشته باشیم. در زمستان اسکی روی برف، تابستان اسکی روی چمن. پتانسیل خوب دیگری که در این زمینه وجود دارد اسکی روی شن است. در زمینه ورزش اسب سواری زیر ساخت خوبی داریم .
در اسفند هم به گردشگری فرش و صنایع دستی خواهیم پرداخت. استان کرمان در این زمینه توانمند است اما متاسفانه ما کرمانی ها نتوانستیم مثل تبریز و جاهای دیگر فرش کرمان را برند کنیم و در محافل بین المللی و داخلی ارزش آن را معرفی کنیم.

پیشرفت در زمینه توریسم سلامت همکاری همه نهادها را می طلبد

قائم مقام بیمارستان راضیه فیروز هم در این رویداد حضور داشت گفت که گردشگری سلامت از سال ۸۲ در ایران مطرح شده است. کرمان ۶ سال است که در این زمینه فعالیت می کند اما پیشرفت ناچیزی داشتیم. گردشگر سلامت فردی است که از محل زندگی خود خارج می شود برای دریافت خدمات درمانی در جهت حفظ و بهبود سلامت به شهر دیگری می رود. سومین صنعت پردرآمد جهان گردشگری است. دکتر نادر نوروزی افزود که کشورهایی که در بحث گردشگری سرمایه گذاری کردند اکنون در بحث گردشگری سلامت هم وارد شدند. کشورهایی موفق شدند که خدمات پزشکی روز دنیا را با هزینه پایین ارائه کردند. برای گردشگر سلامت باید جاذبه وجود داشته باشد. وی بیان داشت که در کرمان کادر پزشکی مجرب، روشهای روز دنیا و هزینه درمان هم پایین است اما به دلیل عدم همکاری همه دستگاه ها به شکلی که انتظار و ظرفیت وجود دارد جواب نداده است. نوروزی افزود که مشکلات اقتصادی یکی دیگر از علت های عدم رشد کرمان در بحث توریسم سلامت است. نبود تعرفه های مناسب برای افرادی که در زمینه توریسم خارجی سرمایه گذاری می کنند مشکل ایجاد می کند.
توریسم سلامت فقط دغدغه درمان ندارد باید همزمان ارگان های دیگر در کنار بیمارستان فعالیت کنند همه با هم در ارتباط باشیم تا بتوانیم امکانات مناسبی ارائه دهیم.
ما برای اینکه موفق شویم نباید در مورد همه موارد پزشکی اقدام کنیم باید یک بحث را شاخص کنیم مثل قلب و عروق یا جراحی های زیبایی.

خدمات درمانی در یزد و کرمان برابر است

هر وقت که در مورد کرمان صحبت کنیم اسم یزد به میان می آید. من ۲سال قبل به یزد رفتم و بررسی کردم که چرا یزد موفق بوده است در صورتی که بعد از ما شروع به فعالیت کرده است. خدمات درمانی در کرمان مانند یزد مناسب است. یزد در زمینه هتل و بیمارستان بهتر از کرمان عمل کرده است. ما تلاش کردیم که این مشکلات را در کرمان حل کنیم یکی از مشکلاتی که در کرمان وجو دارد این است که بیمه ها با بیمارستان ها هماهنگ نیستند. خود بیمه ها بیماران را برای رفتن به یزد ترغیب می کردند تا بیمارستان ها را تحت فشار بگذارند. این موارد باعث شده این باور به وجود بیاید که یزد بهتر از کرمان است. مشکلاتی بود اما برطرف شد. اکنون کرمان و یزد از نظر خدمات درمانی برابر هستند. امیدوارم با اقدامات مناسب بتوانیم جایگاه کرمان را در این صنعت ارتقا دهیم.

در مجموعه چشمه برای احیاء سنت های گذشته تلاش می شود

مدیر مجموعه چشمه از شروع کار این مجموعه گفت و اینکه در ابتدا مسئولان به این طرح باور نداشتند. معصومه منشیان افزود که با همکارانم تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم مسئولان را متقاعد کنیم. خوشبختانه موفق شدیم اما این مجموعه ای که شما می بینید فقط ۲۰درصد از طرحی است که در ذهن من بود.
این مجموعه توانایی ارائه خدمات مناسب را دارد. توریستهایی زیادی به این مجموعه آمدند و از این محیط خیلی لذت بردند و استقبال کردند. سوالی در ذهن من همیشه است که چرا گردشگری ایران با وجود مهمان نوازی مردم و جاذبه های طبیعی و فرهنگی رشد نکرده است بعضی می گویند که ما در کشورمان محدودیت هایی داریم اما به نظر من می توان این محدودیت ها را به عنوان ارزش به توریست ها معرفی کنیم. آنها می توانند یک لایف استایل متفاوتی در ایران تجربه کنند. میشود پیشنهاد داد یک دوره سم زدایی و سلامتی با داروها و دمنوش های گیاهی که در ایران است را انجام بدهند.
منشیان ادامه داد که در مجموعه چشمه تلاش کردیم سنت های گذشته را احیا کنیم و به توریست ها نشان دهیم. وی افزود استان کرمان در زمینه طب سنتی ظرفیت های زیادی دارد در این زمینه می شود اقدامات خوبی انجام داد. پزشکی کردن و طب سنتی در ایران رو به روی هم هستند در صورتی که می توانند مکمل هم باشند و بتوانیم در زمینه توریسم سلامت از آنها بهره بگیرم.
شرکت کنندگان طبق برنامه اعلام شده توریسم آپ، پس از سخنرانی ها در زمان پذیرایی به گفتگو و آشنا شدن با یکدیگر پرداختند و در انتهای برنامه، جاوید مومنی و سید علی طبیب زاده در پنلی به همراه سخنرانان این رویداد به گفتگو با شرکت کنندگان پرداختند و به سوالات آنان پاسخ دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5741
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.