کاهش ازدواج و طلاق در استان کرمان

به گزارش ایسنا، رضا طالبی‌زاده  با اشاره به فعالیت سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: سازمان ثبت جایگاه و اهمیت بالایی دارد و همه مردم با سازمان ثبت سر و کار دارند.

طالبی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی ارائه می شود، تصریح کرد: قانون کاداستر از سال ۹۳ اجرایی شد و در سال چهارم این طرح قرار داریم که البته با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار و عدم اختصاص بودجه مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در کل کشور ۱۴۳ میلیون هکتار اراضی ملی منابع طبیعی داریم که از این میزان ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار تثبیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در استان ۱۷ میلیون هکتار اراضی دولتی منابع طبیعی داریم که ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از آن تثبیت و همچنین بیش از ۱۵ میلیون هکتار جانمایی شده است.

وی افزود: طی سه سال متوالی استان کرمان رتبه برتر کشور در تثبیت اراضی دولتی را کسب کرده است.

طالبی زاده تصریح کرد: برای جلوگیری از معضلات حقوقی مردم و دولت که ۴۵ درصد آن مربوط به زمین و مسکن است، باید به تثبیت مالکیت اراضی دولتی اهمیت داده و مردم را تشویق کنیم که معاملات خود را با سند رسمی انجام بدهند.

وی بیان کرد: ۱۳ ایستگاه ماهواره ای در ادارات ثبت استان در سال گذشته راه اندازی شده و کار نقشه برداری اراضی و تعیین حدود را انجام می دهد که این امر خطای حداکثر سه میلیمتری دارد و از اختلافات جلوگیری می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار کرد: کرمان در اسکن و آرشیو پرونده های ثبتی از استان های پیشتاز است و پرونده هایی با قدمت ۹۰ ساله اسکن و آرشیو شده است که با این اقدام از بسیاری مشکلات از جمله کلاهبرداری و زمین خواری جلوگیری می شود.

وی افزود: در سال قبل ۵ هزار هکتار از اراضی پلاک های اصلی شهر کرمان با همکاری یک شرکت خصوصی انجام شد و این کار را در دیگر شهرها ادامه می دهیم تا مشکلات مردم حل شود.

طالبی زاده با اشاره به فعالیت دفترخانه های اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق استان کرمان بیان کرد: ۱۲۰ دفتر ازدواج، ۳۸ دفتر طلاق و ۲۲۶ دفتر اسناد رسمی در استان داریم.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۹۹ پرونده تخلفاتی سردفتران و دفتریاران را در دادگاه انتطامی داشتیم که به دلیل الکترونیکی کردن فعایت ها، در سال ۹۶ به ۵۰ مورد کاهش یافته و در چند سال اخیر ۵۰ درصد جعل در ادارات ثبت کاهش داشته است.

طالبی زاده بیان کرد: در پرونده های تخلفات ۱۷ مورد رای انفصال موقت و مابقی توبیخ و جریمه نقدی صادر شده و قرار است پرونده های دفاتر اسناد رسمی نیز الکترونیکی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال قبل ۶۳۴ هزار سند در دفاتر تنظیم شده که سند مالکیت کاداستری ۷۹ هزار برگ سند بوده است.

وی افزود: ۵۷۸ مورد بازرسی در سال قبل از دفاتر اسناد در سطح استان صورت گرفته و ۳۸۲ هزار و ۶۶۰ سند بازرسی شده است.

طالبی زاده با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته در استان کرمان تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۹۶۹ مورد واقعه ازدواج در سال ۹۶ در سطح استان ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۵ میزان ۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در دو ماهه ابتدای امسال نیز ۴۷۹۵ مورد ازدواج در استان ثبت شده که ۹ درصد کاهش در مقایسه با دو ماهه ابتدای ۹۶ داشته است.

طالبی زاده بیان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۵۶۶۹ مورد طلاق در استان کرمان ثبت شده که ۰.۰۵ درصد کاهش را در مقایسه با سال ۹۵ نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فعالیت ادارات اجرای اسناد رسمی گفت: ادارات اجرا کار وصول مطالبات ادارات، بانک ها و مردم را انجام می‌دهند و در قانون برنامه ششم بحث مطالبات مهریه به ادارات اجرا واگذار شد که با افزایش حجم کار مواجه شدیم.

وی افزود: در سال ۹۵ تعداد ۵۵۹ فقره پرونده در ادارات اجرا داشتیم که درسال ۹۶ به یک هزار و ۳۹۰ مورد رسید و طی دو ماهه ابتدای امسال هم ۲۹۶ پرونده داشتیم که سال قبل ۷۴ مورد بود.

طالبی زاده اظهار کرد: وصولی معوقات بانک ها توسط ادارات اجرای اسناد استان کرمان در سال ۹۵ مبلغ ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سال ۹۶ مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که رشد ۶۶ درصدی وصولی مطالبات را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری استان کرمان تصریح کرد: کل پرونده ها از ابتدای ثبت شرکت ها ۳۹ هزار و ۷۰۴ مورد بوده است.

طالبی زاده گفت: در سال قبل 1195 مورد ثبت شرکت ها در استان بوده که 8000 مورد مربوط به تغییرات شرکت‌هاست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18229
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.