کاهش صادرات گمرکات استان در چهار ماهه نخست سال جاری

به گزارش ایسنا “جلیل کاربخش راوری” در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان به برخی اقدامات انجام شده برای تسهیل امور صادرات صادرکنندگان در حوزه فعالیت این کمیسیون اشاره و اظهار کرد که با پیگیری های انجام شده، در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی به صادرات پسته و خرما اختصاص یافته که صادرکنندگان متقاضی دریافت این تسهیلات می توانند به اتاق کرمان مراجعه و نامه معرفی به بانک را دریافت کنند.

کاربخش راوری می‌گوید که نرخ سود این تسهیلات ۱۸درصد و مدت زمان بازپرداخت آن شش ماهه در نظر گرفته شده است.همچنین منتظر تخصیص خط اعتباری ویژه برای صادرکنندگان از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۱درصد هستیم که امیدواریم تا پایان مردادماه اختصاص یابد و ابلاغ شود.

کاربخش به مشکل دیگر صادرکنندگان در حوزه مالیات اشاره و تصریح کرد: «بر اساس اصلاحیه قانون جدید مالیات های مستقیم در سال ۹۶تکالیف و الزاماتی برای صادرکنندگان ایجاد شده که بر اساس آن تمامی محصولات و خدمات خریداری یا فروخته شده توسط صادرکنندگان باید با درج شماره اقتصادی به ثبت برسد که این موضوع صادرکنندگان را با مشکل روبرو می کند زیرا در بحث خرید با وجود سه هزار تولید کننده در استان و عدم دسترسی به اطلاعات اقتصادی آنها، امکان ثبت خریدها وجود ندارد.»

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان خاطرنشان کرد که پیگیری‌ها و مکاتباتی برای حل این مسئله انجام و در نهایت سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد مشمولان  ارسال فهرست معاملات در موارد خرید کالا، خدمت یا دارایی از اشخاص حقیقی موضوع ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم، الزامی به درج شماره اقتصادی (کد ملی) فروشنده در فهرست معاملات ارسالی نخواهند داشت و می توانند این گونه خریدها را به صورت مجموع انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات موجود در بحث ثبت فروش صادرکنندگان را نیز پیگیری خواهیم کرد، گفت که در شرایط فعلی و تا زمان به نتیجه رسیدن این پیگیری ها، صادرکنندگان آمادگی ثبت اطلاعات فروش خود را نیز داشته باشند.

کاربخش تاکید کرد: :«صادرکنندگان برای تسهیل در امور مربوط به امور مالیاتی خود درخواست تمدید مهلت ارائه صورت معاملات فصلی را دارند که امیدواریم محقق و از دغدغه ها و مشکلات آنها کاسته شود. از آنجایی که برخی کالاهای صادراتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند پیشنهادهایی از طرف اتاق ایران برای اعمال برخی معافیت های مالیاتی داده شده که مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

کاربخش اظهار کرد که این بررسی ها مراحل پایانی خود را طی می کند و به همین دلیل درخواست داریم صادرکنندگان استان از نمایندگان مردم شهرستان های خود در مجلس بخواهند از لایحه پیشنهادی اتاق ایران دفاع کنند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13053
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.