کاهش 12 درصدی ازدواج و افزایش یک درصدی طلاق در استان

رضا طالبی زاده در دیدار با استاندار کرمان در گزارشی با بیان اینکه طرح کاداستر توانسته است اختلافات مرزی را برطرف کند، افزود: کاداستر از طرح های پیشگیرانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه مبارزه با زمین خواری و نیز افزایش دقت نقشه های ثبتی و تصویب و اجرایی کردن قانون جامع حدنگار است که اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در اجرای این طرح در کشور پیشگام بوده است.

به گزارش ایسنا، طالبی زاده با تشریح چگونگی خدمات رسانی و کسب رتبه های این اداره کل در کشور، یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در زمینه تثبیت اراضی ملی، برای چهارمین سال پی در پی رتبه برتر کشوری را به دست آورده است.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع 17 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی دولتی در استان کرمان، 13 میلیون و 100 هزار هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی صورت گرفته و سند تک برگ صادر شده است، اظهار کرد: در جنوب استان کرمان نیز تاکنون 3 میلیون و 400 هزار هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی انجام شده و از مجموع 135 میلیون هکتار اراضی دولتی در کشور، 42 میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی شده که بخش عمده ای از این آمار مربوط به استان کرمان است.

طالبی زاده به نقش مهم پرونده ها و اوراق ثبتی در دفاع از حقوق مالکانه دولت و مردم اشاره و خاطرنشان کرد : 80 درصد اوراق و پرونده های ثبتی استان ترمیم ، اسکن و با حذف گردش فیزیکی پرونده، از بسیاری تخلفات، جعل و سرقت پرونده های ثبتی پیشگیری شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از 3 ساختمان جدید کرمان، سیرجان و رفسنجان در کمتر از 20 ماه در سال گذشته با هدف تسهیل روند خدمت رسانی به مردم، گفت: با احداث ساختمان های جدید و مستحکم، پرونده های ثبتی از خطر حوادثی مانند سیل و زلزله در امان خواهند بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان درباره اسناد سردفتران و ثبت شرکت ها، یادآور شد: 209 دفترخانه اسناد رسمی، 120 دفترخانه ازدواج و 38 دفترخانه طلاق در استان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و اسناد متعددی به وسیله این دفاتر صادر می شود.

طالبی زاده با بیان اینکه در سال 97 بیش از 21 هزار و 805 مورد ازدواج به ثبت رسیده است، گفت: این تعداد در مقایسه با سال 96 با آمار (23 هزار و 969مورد)، 12 درصد کاهش و طلاق یک درصد رشد داشته است.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از رشد 83 درصدی میزان وصول مطالبات بانک های استان در یکسال گذشته نسبت به سال 96 خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته در استان کرمان 42 هزار شرکت دولتی و خصوصی به ثبت رسیده که این آمار در سال 97 در مقایسه با سال 96 ، رشد 6 درصدی داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26951
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.