کرمان دومین استان عشایرنشین کشور

مهدی ابراهیمی افزود که چهار درصد جمعیت استان عشایر هستند و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایل راه در استان وجود دارد که هر ساله باید مرمت و بازسازی شوند. ناوگان راه سازی عشایری در شمال و جنوب استان فرسوده و این امر موجب مشکلاتی شده است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه آبرسانی سیار از مشکلات عشایر است و ناوگان آبرسانی به شدت فرسوده شده، تصریح کرد که در راستای تامین آب شرب چندین حلقه چاه آب حفر شده و در حال بهره برداری هستند و بسیاری از عشایر ما از برق برخوردار هستند و در مکان هایی که برق وجود ندارد می توانند از برق خورشیدی استفاده کنند.
مدیرکل امور عشایری استان ادامه داد که ۳ میلیون راس دام در جامعه عشایری مورد پروار قرار گرفته و زنجیره گوشت نیز در استان کرمان شکل گرفته است.
وی اظهار کرد که بیش از ۷۵هزار هکتار زمین کشاورزی در اختیار عشایر است که فاقد سند هستند و محصولات تولیدی این اراضی کاملا ارگانیک است.
ابراهیمی یادآور شد که اعتبارات اداره کل عشایری استان در سال گذشته بسیار ناچیز بوده که امسال تا سه برابر افزایش یافته و با استفاده از آن می توان خدمات خوبی را به جامعه عشایری ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه ۷۵ میلیارد تومان برای بیمه دام عشایر در دست پیگیری است، گفت که آئین نامه ساماندهی عشایر تدوین شده و دستگاه ها موظف هستند در مناطق عشایری خدمات خود را ارائه کنند و لازم است آئین نامه ساماندهی عشایر به قانون تبدیل شود تا خدمات رسانی به عشایر به صورت بهتری انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13093
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.