کرمان رتبه اول طلاق توافقی در کشور

به گزارش ایسنا “نجمه منوچهری” روز سه‌شنبه در نشست مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های جنوب کشور با اشاره به گستردگی و پهناوری استان کرمان گفت: «عدم رشد متوازن در کشور مخصوصا در استان‌های جنوب‌شرق کشور زمینه ساز ایجاد آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی شده است.»

 وی افزود که متاسفانه هشت درصد جمعیت استان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند، این نشان‌دهنده فقر در جامعه است. او می‌گوید که علی رغم وجود فرصت‌ها و قابلیتهای بالای استان این رقم در خور بررسی و تامل است. قابل ذکر است که ۶۰درصد زندانیان استان در رابطه با مواد مخدر  هستند.

او به چالش‌های جدی استان کرمان اشاره و عنوان کرد که کمبود امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی در برخی از مناطق استان از مهمترین مشکلات اجتماعی و فرهنگی می باشد، همچنین عدم مطالبه گری از دیگر رفتارهای آسیب زای استان کرمان می باشد.

رییس دفتر گروه اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان مسایل و مشکلات فرهنگی یک استان را برشی از وضعیت کشور دانست و افزود:« اما مسایل و مشکلات اجتماعی در برخی از استان‌ها پررنگ‌تر است.»وی به اجرای طرح نجات اشاره و بیان کرد که در بخش سلامت و ارتقای امنیت غذایی، ۷سند امنیت غذایی تدوین و در استان در حال اجرا می باشد.

رییس دفتر گروه اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه طرح ملی پایلوت سلامت‌روان سال گذشته در بردسیر اجرا شد، اظهار کرد: «طرح نشاط اجتماعی در استان را در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رساندیم که بسیاری دستگاههای دولتی و غیر دولتی را ملزم به اجرای این طرح نشاط نموده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12764
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.