کرمان شهری بدون متکدی؛ واقعیت یا خیال؟

تکدی گری علاوه بر این که چهره شهر را نازیبا می‌کند باعث به وجود آمدن گسترش فرهنگ تنبلي و تن پروري در جامعه مي گردد و باعث مي شود كه كمك هاي مردم از راه معمول به دست افراد نيازمند نرسد.
مشکل این معضل این است که بسیار گسترده است و این گستردگی این موقعیت را ایجاد می‌کند که مسوولین از زیر بار وظیفه خود شانه خالی کنند و اقدام در این زمینه را مسوول و سازمان دیگی محول کنند.
کاری که در کرمان تا کنون انجام شده ما حصلش را در تمامی گوشه و خیابان این شهر در حال دیدن هستیم و آن هم شهری پر از متکدی.
در حل این معضل سازمان‌هایی از قبیل شورای شهر،شهرداری، بهزیستی،استانداری و البته خود مرد نیز دخیل هستند.

شورای چهارم بی تفاوت از کنار این مساله گذشت

در دوره قبلی شورای شهر کرمان اقدام در این زمینه در کمیسیون اجتماعی شورا فقط در تذکر در صحن علنی شورا و گفتن «باید به فکر متدکیان باشیم و آن‌ها را جمع آوری کنیم» بوده و اقدام دیگری صورت نگرفته و اگر هم گرفته تاثیری در تعداد این افراد در سطح نداشته است.

استانداری توپ را به بهزیستی پاس داد

به گفته مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری کرمان یک سیستم مشاوره و مددکاری قوی برای ساماندهی متکدیان باید وجود داشته باشد تا پس از جمع آوری متکدیان که آنها را رها نشوند که در کرمان چنین سیستمی وجود ندارد.

وعده بزرگ شورای پنجم کرمان؛سال 97 کرمان بدون متکدی

خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان گفت که سال ۹۷ شهر کرمان شهر بدون گدا خواهد شد. او از همکاری سازمان های مردم نهاد در جمع آوری متکدیان خبر داد.
او از برگزاری جلسه با حضور مدیران دستگاه های مسوول در این زمینه در فرمانداری کرمان خبر داد. بهرامی، نایب رییس شورا گفت که بسیاری از متکدیان کودکانی هستند که به سن کار هم نرسیدند. مسأله به این راحتی نیست که بتوان یک دفعه شهر را بدون گدا کرد. شهرداری نباید مجری جمع آوری متکدیان باشد، بلکه باید کمک کند. خدادادی می گوید دبیرخانه ای برای این کار در فرمانداری ایجاد شده. به گفته او همه دستگاه های مسوول پای کار هستند.

مصوبات سال‌های گذشته به خوبی اجرا نشده

سرپرست فرمانداری کرمان که قبلا در سمت شهردار کرمان بوده و به خوبی با این معضل آشنا است در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان کرمان در فرمانداری کرمان گفته که جلسات زیادی در سال‌های گذشته در مورد جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر کرمان برگزار شده اما مصوبات آن به‌خوبی اجرایی نشده است.

35 درصد متکدیان شهر کرمان اتباع بیگانه هستند

فرماندار کرمان بیان کرد: 35 درصد متکدیان سطح شهر کرمان در سال‌های گذشته اتباع بیگانه بوده‌اند.
سرشاخه‌های تکدی گری شناسایی می‌شود
با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی شرایط اجرای ماده 713 قانون به منظور شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های کودکان خیابانی و متکدی کرمان فراهم می‌شود.

هفته گذشته اولین مرحله از جمع آوری متدکیان انجام شد

علی بابایی فرماندار کرمان در این جلسه با اشاره به نخستین مرحله جمع‌آوری متکدیان شهر کرمان در هفته گذشته ابراز داشت: در این مرحله 24 نفر از متکدیان جمع‌آوری و بعد از پالایش صورت گرفته به نهادها و دستگاه‌های مربوطه از جمله بهزیستی و کمیته امداد ارجاع داده شدند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14910
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.