کسب رتبه نخست جشنواره خوارزمی توسط کرمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان  از میان ۲۸۴ طرح دانش آموزی در مرحله استانی جشنواره خوارزمی ۱۲۲ طرح به عنوان منتخب استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمد محسن‌بیگی گفته دبیرخانه کشوری پس از بررسی این طرح‌ها و دفاع داوران استان، از ۵۲ طرح برای دفاع حضوری دعوت کردند و در نهایت ۱۴ طرح از دانش آموزان استان به عنوان طرح های منتخب وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم معرفی شد.

وی افزود پس از ارسال طرح ها به وزارت علوم و بررسی و داوری توسط هیات داوران در نهایت ۵ طرح از کرمان  انتحاب شد و استان کرمان به همراه شهر تهران هر کدام با کسب ۵ طرح برگزیده مقام اول، استان فارس با ۴ طرح مقام دوم و استان های خراسان رضوی و کردستان هر کدام با ۳ طرح، رتبه های سوم این جشنواره را کسب کردند.

محسن‌بیگی اعلام کرد که محمد امین زیدآبادی از شهرستان سیرجان رتبه نخست بخش دانش آموزی هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی را به دست آورد.

همچنین رتبه دوم توسط دانش آموزان علی نخعی سرموری با موضوع ‘میت بوکس برنامه پذیر’ و محمد مهدی اسماعیلی باغینی با موضوع ‘طراحی و ساخت لیوان کاهش سریع دمای نوشیدنی های داغ’ کسب شد.

رتبه سوم نیز به طرح رضا مهدی‌پور رابری با موضوع ‘گرده افشانی درخت خرما’ و طرح اشتراکی فاطمه زارعان ترک آبادی و هانیه الله‌آبادی با موضوع ‘ابزار کمک آموزشی ریاضی پایه’ تعلق گرفت.

این جشنواره با هدف شناسایی، معرفی، جذب و پرورش استعدادهای جوان کشور در زمینه های مختلف علم و فناوری، ارج نهادن و تجلیل از پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان و ترویج فرهنگ نوآوری، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و کارآفرینی دانش بنیان در میان جوانان کشور توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.