کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان

دو روز پیش بود که نماینده مردم کرمان و راور در کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان خبر از اصلاح دستورالعمل اجرایی بودجه سال 98 داد و اعلام کرد آنچه در گزارش آمارهای رسمی آمده حتماً درصدی از خطا را دارد و می طلبد که ضریب تعدیل در آنها لحاظ شود که در بودجه ابلاغی می تواند اعمال شود. پور ابراهیمی در این خصوص حوزه دانش آموزی را مثال زد و گفت: در حال حاضر تمام مدارس شهر کرمان پرشده اند و جایی برای ثبت نام ندارد، اما سرانه دانش آموز ما نسبت به جمعیت ما منطقی نیست. وی دلیل این مسئله را زمان سرشماری دانش آموزان دانست به طوری که دانش آموزان در این زمان در بخش، روستا و شهرستان های خودشان بودند اما در حال حاضر امکانات و خدمات را در شهر دریافت می کنند. پورابراهیمی گفت: در استان کرمان نسبت دانش آموز به جمعیت کل شهرستان ضریب بالاتری دارد و برای اینکه بودجه را به درستی داشته باشیم، ضریب تعدیل در محاسبات را می توان لحاظ کرد.

پس از این به سراغ آموزش و پرورش استان رفتیم. مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان کرمان به ما گفت: در حال حاضر، شهر کرمان با مشکل کمبود فضای مجازی روبرو است.

امید سلاجقه مدیر روابط عمومی آموزش پرورش به ما گفت: در حالت ایده آل شهر کرمان به 500کلاس درس در دوره ابتدایی و 150 کلاس درس دوره متوسطه نیاز دارد.مدارس نیاز به بازسازی و مقاوم سازی نیز در این آمار لحاظ شده است. این تعداد برای اول مهر آماده نمی شود و احتمال می رود بعضی از مدارس بالاجبار در دو شیفت کار کنند. مدارس شیفت روی کیفیت آموزشی تاثیر منفی دارند.

سلاجقه همچنین در گذشته به کرمان نو گفته بود: به دلیل کمبود فضای آموزشی مدارس سمپاد شهر  کرمان ادغام شده اند.وی امیدوارم است که با کمک خیرین و همچنین اعتباری که در جهت نوسازی و مقاوم سازی مدارس دریافت می شود وضعیت فضای اموزشی شهر بهتر شود.

کرمان نو سعی دارد که با پورابراهیمی در خصوص اصلاح بودجه صحبت کند اما هنوز موفق نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29825
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.