معلم مرد، نیاز مدارس پسرانه شهربابک

نبود نیروی کار در مدارس استان، خبر خوشایندی نیست زیرا با وجود این که بسیاری از فارغ‌التحصیلان کرمانی، بیکار هستند مدارس استان، از داشتن معلم بی‌بهره‌اند.
28درصد معلم مرد در مدارس شهربابک
به گفته محمود بخشوده تنها 28درصد نیروی آموزش پرورش این شهرستان مرد بوده و ماباقی آن خانم هستند، این عدم توازن، ساماندهی نیروی انسانی شهربابک را دچار مشکل کرده است. امسال اکثر نیروهای ما در حال بازنشستگی هستند و به همین دلیل برای ساماندهی کادر و نیروهای آموزشی مدارس به ویژه در دوره متوسطه اول و دوم نیروی کمی داریم.
به گزارش ایرنا بخشوده گفته بود: اگر تعداد نیروهایی که شهربابکی هستند و در دیگر شهرهای استان مشغول به کار هستند به شهربابک بیایند باز هم نیاز مدارس تامین نمیشود، زیرا فقط 10نفر هستند.
بخشوده در این جلسه اعلام کرده بود: امیدواریم آموزش و پرورش که هر ساله از طریق ماده ۲۸ نیرو میگیرد شهربابک را پررنگتر دیده و در رشته‌های مورد نیاز ما نیز نیروهای جدید استخدام کند.
میانگین سنوات همکاران ما در شهربابک بالای ۲۷ سال است و در دو تا سه سال آینده بسیاری از آنان بازنشسته میشوند، امیدواریم دانشگاه فرهنگیان سهمیه پذیرش از شهربابک را در رشتههای مورد نیاز ما را بیشتر کند.
تجمیع مدارس مناطق کم جمعیت
این مقام مسئول از ادغام مدارس و کلاس‌های کم جمعیت زیر ۷۰ نفر در دوره متوسطه یاد کرده و گفته بود: ناچار هستیم مدارس کم جمعیتی نظیر مدارس دهج، جوزم و خبر را تجمیع کنیم. در مقطع ابتدایی مدارس کم جمعیت که حتی دارای یک یا دو دانش آموزش هستند را برای اینکه پوشش تحصیلی ما به صد در صد برسد و از بیسوادی پیشگیری شود را حفظ میکنیم.
مشکل شهربابک حل می‌شود
پس از انتشار این خبر به سراغ آموزش پرورش کل استان رفتیم تا ببینیم این نهاد چه فکری برای کمبود نیروی معلم مرد شهرستان شهربابک کرده که مدیر روابط عمومی این اداره گفت: سعی میکنیم مشکل این شهرستان را در بحث نقل و انتقالات و همچنین ساماندهی نیروهای انسانی حل کنیم.
بخشی از کمبود نیروی شهرستان شهربابک از طریق افراد حق التدریس شاغل تامین میشود. در کل مشکل مدارس شهربابک در اول مهرماه حل میشود.
امید سلاجقه در خصوص ماده 28 میگوید: جذب نیرو از طریق آزمونهای استخدامی است که هرساله برگزار میشود و امسال هم شهربابک در این خصوص سهمیه داشته و توزیع میشود.
ابلاغ فرهنگیان تا آخر خرداد
سلاجقه میگوید: پروژه مهرماه در حال تکمیل است به طوری که همه موارد تعمیر، تجهیز و تبلیغ و توزیع مربوط به آموزش و پرورش و نیروهایش در حال انجام است. همچنین ابلاغ فرهنگیان استان کرمان تا پایان خرداد ماه مشخص می شود در این ابلاغ محل و ساعت تدریس معلمان هر شهرستان مشخص میشود.
ادغام مدارس سمپاد
مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان در خصوص ادغام و کوچک سازی مدارس سمپاد شهر کرمان گفت: این مدارس کوچک‌سازی نشده‌اند بلکه ادغام شدهاند دلیل آن هم استفاده بهینه از فضای آموزشی است، در حال حاضر کرمان با کمبود مدرسه مواجهه هستند .از آنجایی که تعداد دانشآموزان مدارس سمپاد پایین بود، دو مدرسه ناحیه یک و دو ادغام و در حال حاضر در جایی مناسب دو ناحیه (چهارراه احمدی)قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29221
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.