کوهبنانی‌ها در ایمن‌سازی منازل عجله کنند

در این پیام آمده:

?۴ اسفند ماه سال ۱۳۸۳ سالروز زلزله شهرستان زرند یادآور حادثه ای تلخ برای ما زرندی هاست.

?هنوز لرزه ای که آن زلزله بر ما گذاشت به جاست و هرساله باحضور بر مزار جانباختگان این‌ زلزله یاد و خاطره همه این عزیزان‌را گرامی‌میداریم.

?اما این‌زلزله گوش زدی به ما کرد تا ساخت و سازهای اصولی و ایمنی برای منازل و اماکن عمومی داشته باشیم.

?شاید اگر این مقاوم‌سازی ها زودتر انجام‌شده بود‌ در سال ۸۳ شاهد چنین فاجعه غم‌انگیزی نبودیم.

?پس‌از آن زلزله به دنبال بازسازی و مقاوم سازی منازل رفتیم تا دیگر‌شاهد چنین تلفات جانی‌در اثر زلزله نباشیم.

?مردم‌با همکاری دولت شروع به بازسازی و مقاوم سازی منازل خود نمودند و نتیجه این ایمنی و همکاری را در زلزله های گذشته دیدند.

?زلزله سال ۹۵ زرند و زلزله سال ۹۶ در هجدک و کوهبنان هیچ‌آسیبی به منازل شهرستان زرند نرساند و مردم‌نیز از یک آرامش روانی بهتری در این ایام برخوردار بودند.
زلزله سال گذشته زرند بهانه خوبی برای ما بود تا به دنبال مقاوم سازی منازل کوهبنان و منازل باقی مانده در زرند باشیم و خدا را شاکریم که این مهم رخ داد و توانستیم تسهیلات بازسازی را برای زرند و کوهبنان اخذ کنیم.

?زلزله کوهبنان‌در‌چند ماه اخیر‌نیز لرزه دیگری به تنمان انداخت.

?البته خدارا شاکریم که این زلزله تلفات جانی نداشت هرچند خسارات مالی و مسکونی‌را برجای گذاشت.

? در كمترين زمان ممكن تسهيلات براي اين زلزله هم دردولت تصويب شد و بر خلاف زلزله پارسال زرند تسهیلات زودتر نیز ابلاغ شد. حتي بلا عوضها هم با تلاش زياد كامل ابلاغ شده و هم برای اين تسهيلات و هم تسهیلات سال قبل افزايش نیز يافت.

?اکنون نوبت کوهبنانی های عزیز است که با همکاری با دولت از ساخت و سازهای ایمن واصولی برخوردار شوند تا دیگر‌نگران چنین اتفاقاتی نباشیم.البته زرنديها هم بايد عجله نمايند بازسازيها تكميل شود همه ما روي گسل زندگي ميكنيم لذا يك روز هم يك روز است.

?هر چند بر اثر زلزله کوهبنان روزهاي سخت و سرد بارانی و برفی و با نگراني پشت سر میگذرانیم. مردم در چادر در كانكس و در روزهای اول كه حتي همين هم نبود سپری می‌کنند ولي كار اساسي آن است كه همه تلاش كنيم منازل بازسازي شود و زندگي مردم عادي شود و موثرتر از هر كس در بازسازی ها خود مردم هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16382
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.