گرد وغبار ۲۱ برابری، تمامی ادارات و مدارس ریگان را تعطیل کرد

امین باقری فرماندار ریگان گفت: گرد و غبار شدید که از حوالی صبح امروز در شهرستان ریگان آغاز شده است هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شود که این امر باعث مسدود شدن جاده ترانزیتی ریگان – چابهار شده است.

وی ابراز کرد: کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان- چابهار بسیار کاهش یافته است که این امر دید را برای رانندگان بسیار با مشکل مواجه نموده است .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرد وغبار شدید تا کنون ۵۷ نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی نموده است گفت: تمامی مراکز بهداشتی درمانی در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، باقری وضعیت شهرستان را بسیار خطرناک اعلام نمود واز شهروندان خواست تا فروکش شدن طوفان در منازل خود بمانند.

وی از افزایش روستا‌های در محاصره گرد وغبار در این شهرستان خبر داد وعنوان کرد: تا کنون ۲۰۰ روستای ریگان در محاصره گرد وغبار شدید قرار دارند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: راه ارتباطی ۱۰۰ روستای ریگان در اثر گرد وغبار مسدود واهالی این روستا‌ها هیچ گونه ترددی ندارند.

باقری بیان داشت : تمامی دستگاهی اجرایی شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند .

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

ارتباط کرمان با سیستان و بلوچستان از سمت ریگان قطع شد

باقری در ادامه افزود: با تشدید گرد وغبار در ریگان امکان ارتباط جاده ای با این شهرستان قطع شده است.

امین باقری تصریح کرد: گرد وغبار شدید به همراه طوفان شن تلاش نیرو‌های راهداری برای بازگشایی محور ترانزیتی ریگان – چابهار را با سختی مواجه کرده است.

وی افزود: هر لحظه برشدت گرد وغبار در این شهرستان افزوده می‌شود واهالی ۱۷۰ روستای ریگان  در محاصره گرد وغبار قرار گرفته اند.

فرماندار ریگان افزود:  گرد وغبار در شهرستان به ۲۷ برابر حد مجاز رسید که آسمان  این شهرستان را به تاریکی کشاند.

باقری از اعزام ۵ اکیپ امدادی از هلال احمر ، راهداری وپلیس راه به روستا‌های محاصره در شن خبر داد وعنوان کرد: شرایط ریگان بسیار خطرناک می‌باشد.

وی بیان داشت: تا کنون ۶۳ نفر راهی مراکز درمانی در این شهرستان شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23305
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.