گرما بر سر ریگانی ها آوار شد

فرماندار ریگان ضمن اعلام این خبر به ما گفت که دمای این شهرستان درمدت مشابه نسبت به سال گذشته چهار درجه افزایش داشته است و به همین دلیل گرمازدگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش دو برابری داشته است. امین باقری گفت که علاوه بر ایجاد مشکل برای سلامت مردم به دلیل گرمای هوا تعداد زیادی از نخستان داران این منطقه متضرر شدند و محصولات شان یک ماه زودتر از موعد رسیده است.

وی تقاضا دارد که تعرفه قبوض برق به دلیل گرم شدن هوا نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یابد، باتوجه به این موضوع که شهرستان ریگان همجوار با شهرستان های سیستان و بلوچستان است و تعرفه قبوض برق در این نقاط کاهش یافته. فرماندار ریگان گفت که البته خوشبختانه ساعت اداری در این شهرستان تغییر داشته و به ساعت 6:30 صبح تا 13:30 منتقل شده است.

هوا زودتر از موعد گرم شده است

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: الگو های تابستانه در سال جاری در استان کرمان نسبت به سال های گذشته زودتر حاکم شده در حالی که ما این دماها را هر سال در تیرماه داشته ایم که در نتیجه می توان گفت که گرمای هوا زودتر آمده است.

حمیده حبیبی گفت که ریگانی ها در اصل درگیر بادهای 120 روزه سیستان هستند که در پی این بادها غلظت گردو غبار بالا می رود و مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی گفت که هفته قبل در ریگان نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش دما بوده ایم.

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی استان میانگین حداکثر دما در خردادماه سال جاری را 45.2 درجه اعلام کرد و گفت که میانگین حداکثر دما در خردادماه سال گذشته 43.2 بوده است که نشان دهنده ی افزایش دما در این مدت است.

حبیبی گفت: در سال جاری حداکثر دما  در ریگان در روز 26 خرداد ماه  با 49.4 درجه بوده و در سال گذشته در 23 خردادماه با 46.6 درجه بوده است که نشان دهنده ی افزایش سه درجه ای دما در این مدت نسبت به سال قبل است.

وی خبر از افزایش دما با شیب ملایم در هفته آینده را برای ریگانی ها داد و گفت که ماکزیمم درجه هوای روز گذشته ریگان 45 درجه و حداقل دما 31 درجه بوده است.

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همچنین گفت که ریگانی ها این هفته نسبت به هفته های گذشته روزهای خنک تری را سپری می کنند.

تا حد امکان در خانه بمانید

رییس مرکز بهداشت شهرستان ریگان به مردم توصیه کرد که تا حدامکان از خانه‌هایشان خارج نشوند و در مکان‌های خنک بمانند تا دچار گرما‌زدگی نشوند.

فردین حشمتی گرمازدگی را اینطور تعرف کرده است که بدن انسان به طور عادی دارای یک مکانیسم تنظیم گرما بوده و برهم خوردن این تعادل مکانیسم به نحوی که درجه حرارت بدن به طور غیر عادی بالا رود را گرمازدگی می‌گویند.

وی در خصوص علایم به وجود آمده در فرد گرما زده گفته وقتی فردی دچار گرمازدگی می شود به دنبال آن دچار علائمی از جمله اختلال در هوشیاری، سردرد، گرفتگی عضلات، تهوع یا استفراغ و تشنج می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.