گزینه‌های منتخبین شورای شهر کرمان برای تصدی شهرداری چه کسانی هستند؟

این روزها گمانه‌زنی در رابطه با انتخاب شهردار تهران یکی از بحث‌های روز در شبکه‌های اجتماعی است. پس از مشخص شدن اعضای شورای پنجم بحث انتخاب شهردار هم بر سر زبان‌ها افتاد. در تهران این موضوع بسیار با اهمیت است چرا که رئیس جمهور دولت نهم و دهم از شهرداری تهران به پاستور رسید و یکی از کاندیداهای دوره یازدهم و دوازدهم هم رویای ریاست جمهوری را از شهرداری تهران در سر داشت. در سایر شهرها هم انتخاب شهردار شهر کم اهمیت نیست. در کرمان اکنون صندلی شهرداری در اختیار علی بابایی است. بعد از پایان انتخابات ۲۹ اردیبهشت اکثریت شورای‌شهر کرمان در اختیار لیست امید قرار گرفت. برای اطلاع از روند انتخاب شهردار کرمان با دو تن از منتخبین لیست امید شورای پنجم و تنها عضو مستقل این دوره شورا تماس گرفتم که محمد فرشاد و علی بهرامی هر دو پاسخگویی را به چهارشنبه پس از جلسه منتخبین شورای پنجم موکول کردند، اما علی اکبرمشرفی در این رابطه توضیحاتی را به خبرنگار کرمان نو داد که در ادامه می‌خوانید.
مشرفی گفت که یکی از مهمترین وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است که تاثیر زیادی در پیشرفت شهر خواهد داشت. یک شهردار مبتکر خلاق جوان و با تجربه ـ جوانی و باتجربگی مترادف هم هستن همدیگر را نفی نمی کنند ـ نهایتا به شهری زیبا می انجامد. ما منتخبین شورای شهر پنجم در رابطه با انتخاب شهردار جلسه میگذاریم و صحبت می کنیم. بعضی از اعضای شورا کاندیدای خودشان را معرفی کردند. بعضی از افراد هم آمادگی خود را جدای از کاندیدای منتخبین برای پست شهردار کرمان اعلام کردند.
وی افزود: «در مدت باقی مانده تا ۱۴ شهریور که شورای پنجم کار خود را آغاز می‌کند منتخبین جلسات بیشتری خواهند داشت. تعدادی از این کاندیداها انتخاب می‌شوند و از آنها می خواهیم که برنامه خود را اعلام کنند. شورای پنجم تا هفته اول شهریور مجبور است که تعداد کاندیدا را به ۳-۲ نفر کاهش دهد و نهایتا بین آنها تصمیم‌گیری کند».
مشرفی در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان‌نو در رابطه با اینکه احتمال اینکه یکی از گزینه های شهرداری کرمان ابوالقاسم سیف‌اللهی باشد، گفت که سیف اللهی فردی توانمند، مطلع و باسابقه است و طبیعتا نام او هم در بین کاندیداهای شهرداری کرمان وجود دارد، البته از زبان خود ایشان نشنیده‌ام که علاقه‌مندی برای شهرداری کرمان دارند یا خیر.
محمدجواد کامیاب یکی دیگر از منتخبین مردم کرمان به ایسنا گفته منتخبین شورای پنجم در جلسات غیررسمی رایزنی هایی را انجام می‌دهند در صورتی که نتایج مشخص شود به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد سعی بر این است که پیش از آغاز شورای پنجم به جمع‌بندی برسیم و در اولین جلسه شورا بتوانیم شهردار را انتخاب کنیم.
کامیاب درباره احتمال شهردار شدن سیف‌اللهی بعد از استعفا از معاونت عمرانی استانداری، گفت که این موضوع بستگی به نظر آقای سیف‌اللهی دارد که کاندیدای شهرداری باشند یا خیر. ممکن است ۱۰ کاندیدا برای شهرداری داشته باشیم و یکی از آنها هم آقای سیف‌اللهی باشد این سوال را باید از ایشان بپرسید.
امیدواریم روند انتخاب شهردار در کرمان به زودی به نتیجه برسد و منتخبین مردم شهرداری برای کرمان انتخاب کنند که به دغدغه‌های و نیاز‌های مردم احترام بگذارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13009
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.