۲۴۰ سالمند در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان نگهداری می شوند

روابط عمومی بهزیستی اسدی تعداد افراد حاضر در مراکز نگهداری سالمندان را نسبت به آمار سایر استان ها کم اعلام کرد و این را سبب امیدواری دانست.اما وی می گوید متاسفانه در بین افراد سالمند پذیرش شده در مراکز نگهداری تعداد اندکی دارای فرزند هستند که خانواده توان نگهداری از سالمند را دارد ولی متاسفانه در این زمینه کوتاهی می کند.

او تعداد مراکز نگهداری شبانه روزی از سالمندان را ۵ مرکز اعلام کرد که ۲۴۰ نفر را تحت پوشش قرار دادند. در حالی که ظرفیت این مراکز بیشتر از این آمار است.همچنین ۲مرکز آموزشی توانبخشی هم در کرمان دایر است که یکی از آنها با سرای شبانه روزی مختلط است.

معاون  توانبخشی بهزیستی در ادامه گزارش وضعیت سالمندان می گوید که یک مرکز خدمت در منزل نیز داریم که به سالمندان در سطح شهرستان کرمان، زرند و بردسیر خدمات توانبخشی پزشکی در منزل ارائه می دهد.

اسدی درصد بالایی از افراد تحت پوشش این مراکز را ناتوان اعلام کرد و میگوید بخشی از این افراد فاقد سرپرست و مجهول الهویه هستند.

وی که در جشنواره ورزشی سالمندان، پیشکسوتان و بازنشستگان سخن میگفت یکی از فواید ورزش را شادی و نشاط عنوان کرده و گفته که بهتر است سالمندان ورزش صبحگاهی انجام دهند تا بتوانند خواب نیمروزی و شبانه متعادلی داشته باشند.

او ادامه می دهد بیماری باعث نشود که ورزش نکنیم هر جسمی با شرایط خاص خود باز هم نیازمند ورزش است و با مراجعه به پزشک می توان از مشاوره وی در مورد نوع ورزش استفاده کنیم تا یک شهروند ارشد سالم باشیم.

لازم به ذکر است این جشنواره به همت اداره بهزیستی و با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی ۵ مهرماه در پارک مادر برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3684
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.