۲۵ درصد اراضی کشاورزی،۴۲درصد معادن متعلق به کرمان | کرمانیها وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند

«رضا اسماعیلی» در نشست نمایندگان کارگران،کارفرما و دولت گفته تولیداتی مانند مس، سنگ آهن، زغال ‌سنگ، مرکبات، پسته، خرما و… در استان کرمان به‌عنوان برندهای ملی و بین ‌المللی مطرح هستند و این ناشی از همت کارگران و کارفرمایان کرمانی است.

به اعتقاد اسماعیلی استان کرمان با دارا بودن یک چهارم اراضی کشاورزی و بیش از ۴۰ درصد معادن و ۱۱ درصد مساحت کشور سزاوار رفاه بیشتری است.

وی با اشاره به صیانت از نیروی کار در کرمان می گوید خوشبختانه در استان کرمان تاکنون شاهد کمترین میزان حادثه در حین کار بوده ایم به طوری که طی یک سال گذشته میزان حوادث واحدهای کارگری به میزان 15 درصد کاهش یافته و استان کرمان در این زمینه پیشتاز است.

او میگوید 40 هزار واحد کارگری در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند: 430 هزار بیمه شده کارگری در استان کرمان داریم که 235 هزار بیمه شده اجباری هستند و رتبه چهارم کشوری را در این زمینه کسب کرده ‌ایم.

  لازم به ذکر است کرمان با دارا بودن منابع عظیم و غنی معدنی به عنوان یکی از استان‌های مهم معدنی شمرده می شود  و دارای موقعیت ممتازی در سطح کشور است. وجود 2 معدن از 4 معدن بزرگ کشور (معادن سنگ مس سرچشمه و سنگ آهن گل گهر سیرجان) نشان از پتانسیل بالای معدنی این استان دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4105
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.