موفقیت ورزشی نیاز به منابع‌اقتصادی پایدار دارد

محمد تقی امیری خراسانی در نشست خبری به مناسب هفته تربیت بدنی گفت که ۵۰ هیئت ورزشی در هر شهرستان استان کرمان وجود دارد که به این معنا است که در استان کرمان هزار و ۱۵۰ هیئت ورزشی وجود دارد و با توجه به پهناوری استان و محرومیت بعضی مناطق نیاز به منابع مالی زیادی داریم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد که شهرستان های شمالی استان کرمان به دلیل داشتن بنگاه های اقتصادی قوی وضعیت خوبی دارند اما در قسمت جنوب به دلیل نداشتن بنگاه های اقتصادی کلان با مشکل اقتصادی روبرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه گذشته درآمدزایی ما در سازمان ورزش و جوانان با دآرمدزایی سال ۹۴ و ۹۵ برابر بوده است، گفت که حداقل ۶۰ درصد از درآمدزایی هر شهرستان به همان شهرستان باز گردانده شده است.
امیری خراسانی عنوان کرد که برای موفقیت های ورزشی نیاز به اماکن ورزشی داریم و این در حالی است که سرانه اماکن ورزشی ۶۵ درصد است که در استان کرمان ضعف است به گونه ای که نزدیک ۵۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام نیاز داریم.
وی ادامه داد که در شش ماه اول امسال دو پروژه نیمه تمام اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و ۱۳ پروژه در حال واگذاری به بخش خصوصی برای نیمه دوم سال است.
امیری خراسانی با بیان اینکه در پنج سال گذشته (سال۹۰ تا ۹۵) ۲۵۰ متر مربع سند مالکیت و سند تک برگ برای اماکن ورزشی استان صادر شده است، افزود که در شش ماه اول امسال ۱۵۰ متر مربع برای اماکن ورزشی سند مالکیت صادر شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با تاکید به اینکه بحث تجهیزات ساده ورزشی باید بین تمام نقاط استان به طور عادلانه توزیع شود، اظهار کرد که در سه سال گذشته ۱۰ خانه روستایی به تجهیزات ورزشی مجهز شده اند، اما در شش ماه اول امسال ۲۵ خانه روستایی به وسایل ساده ورزشی تجهیز شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14866
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.