۸۰ مدرسه نوساز کرمان فاقد نمازخانه هستند

به گزارش مهر، محمدجواد فدایی صبح یکشنبه در جلسه شورای اقامه نماز جمعه استان کرمان بیان داشت: در حوزه اقامه نماز اقدامات موثری انجام شده و قابلیت‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که امیدوارم با اتخاذ تصمیمات موثر شاهد بهبود هر چه بیشتر اقامه نماز در جامعه باشیم.

وی به برپایی دو نمایشگاه نماز در دو پارک شهر کرمان تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه نماز یک کار تخصصی است لذا لازم است که بر روی محتوای این موضوع کار شود.

وفایی گفت: برای طراحی و نصب تابلوهای تبلیغات لازم است کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود و بر روی محتوای آن کار کنند.

استاندار کرمان گفت: باید برنامه‌ای بر انجام پروپوزال تحقیقی پیرامون میزان توجه و باور مردم نسبت به فریضه نماز از سوی آموزش و پرورش انجام شود.

وی با اشاره به مدارس نوسازی که نمازخانه در آنجا تعبیه نشده است، گفت: بر طبق آماری که گفته شده تعداد ۸۰ مدرسه نوسازی که احداث شده فاقد نمازخانه هستند و لازم است که این موضوع به صورت جدی در دستور کار سازمان نوسازی قرار گیرد.

فدایی یادآور شد: در خصوص مشکل برگزاری نماز جماعت در ادارات مقرر شد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در جلسه بعد شورای اداری پس از بررسی موضوعات آن‌ها را مطرح کند تا در همان جلسه در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

استاندار کرمان گفت: قرار شده اجلاس استانی نماز در آذرماه سال جاری برگزار شود که در این راستا با توجه به اینکه نقض بارگذاری اطلاعات ارزیابی عملکرد سال گذشته خوب نبوده مقرر شد تا موضوع در شورای اداری استان مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به مسائل مربوط به غسالخانه کرمان افزود: مقرر شود تا تیمی مشخص از این محل بازدید کنند و گزارشی از وضعیت آن ارائه دهند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود؛ این اقدام ظرف دو هفته باید پیگیری شود.

استاندار ابراز داشت: امیدوارم با تصمیمات گرفته شده شاهد بهبود این مساله در جامعه باشیم البته با تحقیقات و نظرخواهی دوره‌ای می‌توان تاثیرات نماز را در جامعه دید.

در این جلسه همچنین حسین‌زاده معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: در سال ۹۷ و سه ماهه ۹۸ ارشاد برنامه‌های خوبی در خصوص بحث نماز داشته که در این رابطه برپایی دو نمایشگاه قرآن، نماز و عترت را شاهد بودیم.

وی افزود: در ۱۶ شهرستان نیز نمایشگاه‌هایی در خصوص نماز داشتیم همچنین بیش از ۱۸ برنامه در خصوص نماز توسط اداره ارشاد در سال ۹۷ اجرا شده همچنین بیش از ۱۰ برنامه در سالجاری در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30233
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.