۹۹ درصد جرایم سایبری در استان کرمان کشف شده است

سرهنگ دوم امین یادگارنژاد گفت:  ۲۵ درصد جرایم در حوزه پلیس فتا مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد است.
وی تاکید می‌کند کلاهبرداری اینترنتی با ۱۶ درصد، مزاحمت های اینترنتی با ۱۲ درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۹.۲ درصد بیشترین حجم پرونده های ورودی به پلیس فتا را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به امنیت بالای زیرساختی شبکه های اینترنتی سایت های دولتی می‌گوید امنیت این سایت‌ها در رزمایش‌های سایبری پلیس فتا به صورت مستمر مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: نیمه دوم امسال به دو ارگان درباره امنیت سایت‌های اینترنتی متبوع آن‌ها هشدار داده و این نقص‌ها برطرف شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین شکایت‌ها درباره شبکه های مجازی مبتنی بر تلفن همراه مربوط به تلگرام بوده است گفت: افراد برای استفاده از شبکه‌های اینترنتی حتی الامکان باید از شبکه‌های ایرانی استفاده و از بکارگیری شبکه‌های موبایلی به دلیل نبود سرورها در داخل کشور امتناع کنند.
وی با اشاره به حساسیت پلیس فتا درباره جرایم مربوط به هتک حرمت و حیثیت افراد تاکید کرد: جرایم هتک حیثیت و نشر اکاذیب مانند سایر جرایم جبران شدنی نیست.
یادگارنژاد گفت: جرم هتک حرمت و حیثیت افراد به حضور مجرم در فضای جرم نیاز ندارد و افزایش دستگاه های هوشمند و سرمایه گذار غربی ها، روند برخورد با این جرایم را دشوار می کند.
وی به افزایش جرایم سایبری از ۱۵ درصد به ۶۵ درصد در استان کرمان اشاره کرده و می‌گوید به منظور جلوگیری از سوء استفاده مجرمان، افراد نباید هرگز عکس‌های شخصی خود را بر روی پرتابل شخصی خود در شبکه های مجازی قرار دهند.
وی گفت: افراد نباید عکس های خود را برای افرادی که نمی شناسند ارسال کنند و همچنین در زمان استفاده از شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی باید از تنظیمات امنیتی مربوطه اطمینان حاصل کنند.
رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۹ درصد مجرمان مرد و ۲۱ درصد زن هستند اظهار کرد: ۹ درصد مجرمان مربوط به افراد زیر ۱۷ سال، ۳۳ درصد افراد بین ۱۸ تا ۲۵ سال و ۵۸ درصد بالای ۲۶ سال هستند.
وی افزود: ارزش ریالی پرونده های مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد یک میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال بوده است.
سرهنگ یادگارنژاد، کسب منافع مالی، انگیزه های ضد اخلاقی، انتقام جویی، تسویه حساب ها، انتقام های شخصی، کنجکاوی و اثبات توانایی را از دلایل بروز جرایم در فضای مجازی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری به منظور پیشگیری و کاهش جرایم در فضای مجازی ۴۲ مورد نمایشگاه در زمینه های مختلف برپا شده است.
وی گفت: ۲۸۰ مورد کلاس، همایش و کارگاه های آموزشی در جامعه هدف نیز در سال جاری برگزار شده است.
رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه برگشت پذیر بودن مجرمان فضای مجازی امکان پذیر است گفت: امکانات موجود پلیس فتا موجب اشرافیت این پلیس در فضای مجازی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9489
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.