ظرفیت معدن زباله کرمان تا 10 سال دیگر تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا قربانی در این خصوص افزود: با بازسازی و تجهیز کارخانه بازیافت، ظرفیت این کارخانه به 250 تن در یک شیفت کاری افزایش می‌یابد.
وی با بیان این که در کرمان برخلاف کشورهای پیشرفته، 70 درصد زباله‌ها تر و فقط 30 درصد زباله‌‌ی خشک است، گفت: همین موضوع درآمدزایی شهرداری از محل بازیافت زباله را با مشکل مواجه کرده است.
قربانی با اشاره به فرسوده شدن کارخانه بازیافت و ناوگان جمع‌آوری زباله‌ی شهرداری افزود: این بخش باید بازسازی شده یا به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از ارزیابی زیست محیطی در طرح جامع پسماند خبر داد و خاطرنشان کرد: زباله های شهری در یک سایت لندفیل دفن می‌شوند که مکان‌یابی آن بر اساس استانداردهای زیست
محیطی و در بستر بافت گچی آهکی انجام شده که مزیتی برای کاهش آلاینده‌های زباله به زمین بوده و محل مناسبی برای دفن زباله است.
وی با بیان این که زباله‌های شهر در کارخانه بازیافت تفکیک و پالایش می‌شوند، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌های اطراف نیز زباله‌های خود را در معدن زباله کرمان دفن می‌کنند.
قربانی با اشاره به زمان 300 ساله بازیافت پلاستیک گفت: حجم زباله‌های برگشت ناپذیر بالاست و ظرفیت معدن زباله کرمان نیز تا 10 سال دیگر تکمیل می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19287
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.