آغاز نوبت دهی طرح سنجش در مدارس استان

مهران باهری عنوان کرد: ۶۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان از اول تیرماه در ۴۱ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی گفت: بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان، پیشگیری از بروز بیماری ها، کمک به بهبود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان، جای دهی مناسب دانش آموزان متناسب با توانمندی و استعدادهای تحصیلی آنها از مهمترین اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: در این برنامه نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، معاینات اختلالات دهان و دندان وضعیت جلدی و بررسی کارت واکسیناسیون توسط پزشک در پایگاه های سنجش و مراکز سلامت جامعه و پایگاه های درمانی و خانه های بهداشت قرار می گیرد.

وی افزود: سال گذشته ۶۸ هزار و ۵۲۲ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و ۳۹۵ نفر به عنوان نوآموز دیرآموز، ۳۴۵ نفر دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی، ۲ نفر نیاز ویژه شنوایی، هشت نفر نیاز ویژه بینایی و ۱۰ نفر نیاز ویژه جسمی و حرکتی شناخته شدند.

باهری اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان به صورت الکترونیکی انجام می شود و مدیران مدارس پس از ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی موظف به ثبت مشخصات دانش آموزان در سامانه سنجش هستند.

وی ادامه داد: والدین بعد از اخذ نوبت از مدارس برای انجام سنجش و ارزیابی سلامت فرزندشان به پایگاه های سنجش و سلامت مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28775
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.