احتمال تغییر مسیر توده‌ها‌ی ملخ به سمت شمال استان وجود دارد

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی به انجام سم‌پاشی‌های متعدد علیه ملخ‌های صحرایی از بهمن ماه سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و افزود: با اقدامات مبارزه‌ای و پیش‌بینی‌های انجام شده، تا این لحظه وضعیت تحت کنترل است.

وی اظهار کرد: توده‌های جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر خرداد ماه به مناطق جنوبی کشور وارد خواهد شد که باید تصمیمات و راهکارهای لازم برای آن دیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: احتمال تغییر مسیر توده‌ها‌ی ملخ به دلیل گرمی هوا و حرکت به سمت مناطق شمالی استان وجود دارد، لذا از سازمان جهاد کشاورزی شمال می‌خواهیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی شمال استان نیز عنوان کرد: در شمال کرمان کار پایش ۴۸۰ هزار هکتار و در دو شهرستان ریگان و ارزوئیه در مجموع ۹ هزار و ۵۵۰ هکتار تا امروز با ملخ بالغ و پوره مبارزه شده است.

عباس سعیدی میزان اعتبار دریافتی جهاد کشاورزی شمال را در امر مبارزه با ملخ صحرایی ۷۰۰ میلیون تومان بیان کرد و ادامه داد: تاکنون ۸۵۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و پنج هزار هکتار پیش‌بینی برای مبارزه داریم.

وی ادامه داد: دسته‌های ملخ به دلیل خشکی مراتع، مستقیما روی باغ‌ها و مزارع می‌نشینند و مبارزه با آن‌ها هم باید صبح زود یا شب صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی شمال استان با اشاره به هجوم دسته‌های جدید ملخ صحرایی از ۲۵ خرداد ماه تاکید کرد: از ۱۰ تیر ماه ذرت‌ها سبز می‌شوند که اگر ملخ به این مزارع برسد کل محصول را از بین خواهد برد.

وی می گوید: تا امروز خسارت آنچنانی ناشی از هجوم این ملخ‌ها نداشتیم چهار دستگاه خودرو برای سمپاشی نیاز داریم، ضمن این‌که اعتباری هم که قرار بود به ما داده شود، پرداخت نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28992
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.