سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان:


هلدینگ صنایع دستی در استان کرمان تشکیل می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تشکیل هلدینگ صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، “فریدون فعالی” در نشست با هنرمندان صنایع دستی استان کرمان به ماموریت سه جانبه این اداره کل در
حوزه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد: این ماموریت ها به هم وابسته اند و هیچکدام بر دیگری ارجحیت ندارد.
وی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی استان، افزود: فراهم ساختن زیرساختهای لازم برای
راه اندازی بازار های فروش و حضور همه هنرمندان صنایع دستی در این بازارها از اولویت های اصلی این اداره کل است.
فعالی بااشاره به اینکه صنایع دستی استان کرمان به دلیل تنوع، اصالت و کارکردهای آن، ظرفیت لازم برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی را دارد، بیان کرد: امروزه صنایع دستی به یکی از منابع ارزشمند تولید داخلی و ملی تبدیل شده است و باید زمینه های لازم برای افزایش تولید، فروش و تبلیغات این محصولات مهیا گردد.
وی بیان کرد: نوآوری در تولیدات صنایع دستی، بسته بندی مناسب و جذاب و كاربردی كردن آن متناسب با نیاز جامعه از راهكارهای جلب توجه مردم به این صنعت است .
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه منتفع ساختن هنرمندانی که در دورترین نقطه این استان به تولید صنایع دستی می پردازند از دغدغه های این اداره کل است، افزود: در فروش و عرضه آثار باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تولیدات همه هنرمندان دیده شود و بازاریابی مختص به یک برند و یا فردی خاصی نباشد.
وی به راه اندازی مراکزی جهت فروش و عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان سراسر استان کرمان اشاره کرد و گفت: برپایی این مراکز که به بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان صنایع دستی کمک شایانی خواهند کرد در حال پیگیری است.
فعالی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دارای 35 سهمیه است، افزود: با توجه به توانایی که در هنرمندان صنایع دستی این استان وجود دارد، امیدواریم در این دوره بتوانیم آثار خوبی را برای کسب این نشان ملی معرفی نماييم.
وی ادامه داد: ثبت نام اولیه این دوره از 7مردادماه به مدت یک ماه در ادارات و نمایندگی شهرستان ها و یا دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی استان کرمان انجام می گردد و متقاضیان باید با تکمیل فرم مربوطه اقدام به ثبت نام کنند.
فعالی با بیان اینکه جلسه اولیه داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی استان در شهریورماه سالجاری برگزار می شود، تصریح کرد: این جلسه با حضور کمیته داوری در محل معاونت صنایع دستی استان کرمان برگزار خواهد شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تشکیل هلدینگ صنایع دستی با حضور فعالان این حوزه شامل بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان خبر داد و افزود: این هلدینگ به منظور حمایت از تولیدکنندگان و حل بسیاری از مشکلات صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تشکیل هلدینگ صنایع دستی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، بیان کرد: شناسایی نیازهای حوزه صنایع دستی و ارائه راه حل برای تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت صنایع دستی از جمله موارد مهمی است که باید در این هلدینگ در نظر گرفته شود.
فعالی با بیان اینکه آموزش صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار می شود، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بخش دولتی وظیفه سیاست گذاری و فراهم کردن زمینه های مساعد برای ورود بخش خصوصی را دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.