کرمان با کمبود آب مواجه است، مردم صرفه جویی کنند

محمد طاهری اظهار کرد: کرمان با کمبود آب مواجه است و در زمان گرمی هوا چون مصرف آب بالا می‌رود، این کمبود آب بیشتر حس می‌شود.

وی می گوید: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب در پیک گرمایی، افت فشار آب داریم زیرا مصرف آب، تابعی از گرمی هواست اما قطعی آب نداریم.

مدیرعامل آبفا تصریح کرد: همه ظرفیت تامین آب شرب در مدار هستند و مورد جدیدی برای ورود به مدار آب شرب در سال‌جاری نداریم و برای عبور از این بحران باید از خداوند بخواهیم که هوا خنک شود و مردم نیز در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی عنوان کرد: نیاز آبی شهر در پیک مصرف 3 هزار لیتر در ثانیه است این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان یک هزار و 950 لیتر در ثانیه است، بنابراین یک هزار و 50 لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجه هستیم.

طاهری با اشاره به به میزان مصرف آب کولرهای آبی گفت: هر کولر آبی در شبانه روز 600 لیتر آب مصرف می‌کند. حال حدود 230 هزار واحد مسکونی داریم و شما تصور کنید که اگر هر خانه حداقل یک کولر داشته باشد چه میزان آب فقط در این بخش مصرف می‌شود؟ بنابراین از مردم می‌خواهیم که شب‌ها تا جایی که می‌توانند کولرهای خود را خاموش و درب و پنجره‌ها را باز کنند همچنین در دو ماه اول تابستان حیاط و ماشین خود را با آب نشویند.

وی ادامه داد: اگر مردم بتوانند مصرف آب خود را در دو ماه اول تابستان مدیریت کنند می‌توانیم تابستان امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم؛ لذا از مردم درخواست داریم مصرف آب خود را مدیریت کنند و از قطره، قطره آب در این تابستان محافظت کنند تا بتوانیم تابستان جاری را با مشکلات کمتری عبور کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29283
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.