تنها هستیم| مسوولان فقط در شادی‌ها شریک ورزشکاران نباشند

محمد تقی امیری خراسانی امروز در نشستی خبری با انتقاد از ورود تعداد کمی از بنگاه‌های اقتصادی کرمان به حوزه ورزش گفت که سال گذشته سمت هر بنگاه اقتصادی که رفتیم، نه تنها کمک نکردند که ما را به احزاب سیاسی ارتباط دادند اما در نهایت کمکی هم نکردند.

او تاکید کرد که «حزب من حزب ورزش و جوانان استان کرمان است.»

وی با بیان اینکه «اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بیشترین پاداش را به ورزشکاران افتخارآفرین می‎دهد» خطاب به مسوولان استان کرمان گفت همینطور که در شادی این ورزشکاران شریک می‌شوید در شکست آنها هم شریک باشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت که کمبود اعتبار در حوزه ورزش و جوانان منجر شده در برخی هیات‌های ورزشی، افرادی رییس شوند که تخصصی در این امر ندارند و تنها به دلیل سرمایه‌دار بودن رییس شده‌اند. امیری خراسانی در پاسخ به چرایی این اتفاق در کرمان گفت که رییس هیات‌ها باید از خانواده ورزش باشند اما چون اعتبار نداریم ممکن است افرادی انتخاب شوند که سرمایه دار هستند. در نتیجه برای جذب اعتبار از آنها کمک گرفته می‌شود اما برای اجرای کار در هیات ها همه باید در کنار هم باشیم.

وی اضافه کرد که در بحث رای آوردن افرادی که فقط سرمایه دار هستند و ر‌ییس هیات می‌شوند اما در نهایت کاری انجام نمی‌دهند، باید بگویم که در مجمع من فقط یک رای دارم اما جامعه ورزشی ما چرا به این قضیه فکر نمی‌کنند و سعی نمی‌کنند جلوی آن را بگیرند؟ باید برای حل این موارد همه اول از خودمان شروع کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در کرمان هم گفت که خیلی از پروژه های نیمه تمام را سعی کردیم به اتمام برسانیم. از جمله اینکه پیست دوچرخه‌سواری بعد از 23 سال و زورخانه بین المللی پس از 10 سال به بهره برداری می‌رسد.

او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که با توجه به اینکه براساس قانون؛ یک درصد بودجه ادارات دولتی به ورزش کارکنان اختصاص دارد، بخواهید که ادارات یک درصد از بودجه خودشان را به ورزش اختصاص دهند.

امیری خراسانی همچنین در خصوص اینکه گفته می‌شود جنوب استان کرمان سهم کمی از بودجه ورزش استان دارد تاکید کرد که حاضرم اسناد مربوط به تخصیص بودجه‌هایی را که در سال 96 به ورزش و جوانان جنوب و مناطق محروم سوق داده شد، منتشر کنم.

به اعتقاد او چون محرومیت زیادی از گذشته‌ها باقی مانده، کمک‌های انجام شده در سال‌های اخیر به چشم نمی‌آید.

در ادامه گزیده دیگر اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان را می‌توانید بخوانید:

* بهترین کاروان ورزشی آسیایی و پاراآسیایی را داشتیم. استان کرمان امسال 22 نماینده در مسابقات آسیایی جاکارتا داشت و این استان بهترین کاروان ورزشی استان را از نظر کمی و کیفی در ادوار گذشته داشته است.

* تعداد ورزشکاران استان کرمان در مسابقات آسیایی رشد چهار برابری و در مسابقات پارآسیایی نیز بیش از دو برابر رشد داشته‌اند.

* مهم این است که این قهرمانی‌ها و افتخار آفرینی‌ها به نام استان تمام می‌شود.

* حق مردم کرمان فراتر از اینها در بحث ورزش است.

* جشنی ویژه بعد از صفر برای افتخارآفرینان استان با هزینه اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

* براساس اعلام دفتر امور هماهنگی امور ورزش و جوانان در سال 96 نسبت به سال 95، 15 پله در شاخص‌های اختصاصی رشد داشته‌ایم.

* در سال 96 سومین استان برتر در بحث خیرین ورزشی ساز و در سال 97 دومین استان برتر در بحث صدور اعتبار نامه‌های سمن‌های (سازمان‌های مردم نهاد) برتر بودیم.

* در حوزه ورزش بانوان چون در بحث جذب اسپانسر محدودیت داشتیم خودمان کمک کردیم که موجب پیشرفت ورزش بانوان در استان شد. قطعا این روند را ادامه می‌دهیم.

سرانه ورزشی استان کرمان ۷۲ صدم درصد است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20712
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.