«دست‌نشان» دست نشان کیست؟| پای بابابزرگ مس در میان است

آخرین بازمانده «بابا بزرگ‌ها» در فوتبال ایران این روزها به عنوان نقش اول تغییر و تحولات در تیم فوتبال مس کرمان معرفی می‌شود.

فرزاد حسینخانی که اخیرا رکورد ابراهیم صادقی از نظر مدت زمان حضور در یک تیم فوتبال را شکسته، در 38 سالگی با این شایعه روبرو شده که برای تیم فوتبال مس تعیین تکلیف می‌کند.

مجتبی حسینی، سرمربی پیشین مس کرمان که شنبه گذشته بدون حتی یک بازی رسمی حکم اخراجش را دریافت کرد، امروز به خبرگزاری تسنیم گفته

من مربی نیستم که بخواهم به صورت سفارشی بازیکن بگیرم و در این مدت هم که در مس بودم تلاش کردم تا بازیکنان باکیفیتی را به این تیم بیاورم. «اینکه یک بازیکن قدیمی بخواهد برای تیم تصمیم بگیرد» فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود، ولی من حاضر نیستم با هر شرایطی کار کنم.

در همین حال سایت مدال در خصوص تغییرات اخیر تیم فوتبال مس نوشته که

حسینی بر روی نام حسین‌خانی خط قرمز کشیده بود و وی جایی در لیست این مربی نداشت. همین امر موجب شد پروژه عبور از حسینی در دست بررسی قرار بگیرد‌ و در کمترین زمان کلید بخورد.

اما آیا واقعا پای فرزاد حسینخانی در تغییر و تحولات اخیر باشگاه در میان است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان اتفاقات رخ داده در این تیم را مرور کرد.

از ابتدای هفته گذشته بود که در تمرینات تیم فوتبال مس کرمان، تعدادی از لیدرها به بهانه عملکرد تیم در فصل نقل و انتقالات، علیه مجتبی حسینی، سرمربی تیم و کافی، مدیرعامل، شعار دادند.

پنج شنبه، 15 تیر اعلام شد علی قرایی، رییس هیات فوتبال استان کرمان، سرپرست باشگاه مس می‌شود و جای کافی را می‌گیرد.

قرایی از رابطه خوبی با یکی از نمایندگان کرمان در مجلس برخوردار است. نماینده‌ای که در سال 94 چند باری فرزاد حسینخانی در کمپین انتخاباتی‌اش حاضر شده بود.

در نهایت روز جمعه در مراسمی قرایی به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شد.

سایت باشگاه مس روز شنبه 16 تیر، ساعت 11 و 30 دقیقه خبر از آغاز به کار رسمی قرایی در باشگاه داد.

در این خبر آمده بود که «در نشست قرایی با کارمندان باشگاه، ایرج کهندل و عیسی ابراهیمی از اعضای هیات مدیره باشگاه، رضا یوسف‌آبادی و مجید مکی‌زاده به همراه «فرزاد حسین‌خانی» نیز شرکت داشتند.»

1 1

20 دقیقه بعد، خبر دیگری بر روی سایت باشگاه قرار گرفت که از تمدید قرارداد حسینخانی با تیم مس حکایت داشت.

2 1

این در حالی بود که هنوز تکلیف سرمربی تیم فوتبال مس مشخص نبود و مقامات باشگاه مس به طور رسمی اخراج حسینی را تایید نکرده بودند.

نیم ساعت پس از اعلام تمدید قرارداد فرزاد، خبر پایان کار حسینی در تیم مس بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفت. در همین خبر اعلام شد که پنج گزینه برای سرمربیگری مس در نظر گرفته شده: فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، علی کریمی، حسین فرکی و نادر دست نشان.

3 1

در حالی که برخی رسانه‌ها از سه شنبه هفته گذشته، قبل از کنار رفتن حسینی و کافی از تیم، خبر سرمربیگری دست نشان را منتشر کرده بودند، سایت باشگاه مس روز دوشنبه 18 تیر، گزارشی تصویری از حضور دست نشان در تمرینات مس منتشر و اعلام کرد که روز شنبه این مربی به کرمان آمده است.

در این میان چند سوال پیش می‌آید:

اول اینکه چطور مدیران باشگاه مس در فاصله زمانی ظهر شنبه تا عصر شنبه که دست نشان در کرمان حاضر شد، توانستند با چهار گزینه دیگر مذاکره و برنامه‌های آن‌ها را بررسی کنند؟

دوم اینکه چه زمانی مدیران باشگاه مس با دست نشان به توافق رسیدند که او توانست به سرعت خود را به کرمان برساند؟ مگر امکان پذیر است که از ظهر شنبه مذاکره با او شروع شود و وی بتواند تا عصر خود را به کرمان برساند؟ مگر اینکه خبر توافق او با مس در روز سه شنبه، 13 تیر، یعنی در زمان سرمربیگری حسینی در کرمان درست باشد.

سوم اینکه چگونه قبل از انتخاب دست نشان به عنوان سرمربی مس، قرارداد فرزاد حسینخانی تمدید شده است؟ مگر برای حضور یک بازیکن، سرمربی نباید نظر دهد؟

مرور اتفاقات بالا در کنار اظهارات اخیر مجتبی حسینی نشان می‌دهد نقش حسینخانی در تغییر و تحولات اخیر باشگاه مس، کمرنگ نیست. حتی اگر او خودش هم نخواسته باشد چنین نقشی ایفا کند، روند اتفاقات چنین چیزی را در اذهان متبادر می‌کند. به خصوص که برادر فرزاد اخیرا به عنوان کمک نادر دستنشان انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

قحط‌الرجال در کرمان؛ قرایی اینجا، آنجا و همه جا

پولی که برای حسینی خرج شد؛ روزی پنج میلیون و 200 هزار تومان در ازای تمرین دادن مس

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18571
1 نظر
  1. محمد می گوید

    جناب حسینی باید کار را به کاردان سپرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.