مسِ دست‌نشان با برد شروع می‌کند؟| پاسخ سرپرست و سرمربی به حواشی یک ماه گذشته

کرمانی‌ها در حالی پا به این رقابت‌ها می‌گذارند که یک ماه پرحاشیه را گذرانده‌اند.

مس کرمان تمرینات خود را با مجتبی حسینی آغاز کرد اما با تغییر مدیریت، علی قرایی، سرپرست فعلی مس که رییس هیات فوتبال هم هست، حسینی را برکنار و نادر دست نشان را به این تیم آورد.

برکناری حسینی در حالی برای مس کرمان دست‌کم 130 میلیون تومان آب خورد که هنوز حتی یک بازی رسمی هم او به عنوان سرمربی روی نیمکت ننشسته بود.

اخراج عجولانه حسینی، بازگرداندن حسینخانی، کاپیتان مس به تیم و انتخاب دست نشان به عنوان سرمربی باعث شد این شائبه پیش آید که حسینی دور خورده است. (اینجا بخوانید)

البته قرایی شب گذشته در نشستی خبری در پاسخ به سوال «کرمان نو» در این خصوص گفت که

دلیل اینکه بدون حتی یک بازی رسمی به اخراج حسینی تصمیم گرفتم این است که از نظر من حسینی مربی تمرین دهنده خوبی است. یعنی او باید در کنار یک سرمربی خوب قرار گیرد اما خودش نمی‌تواند سرمربی باشد، به خصوص که لیگ یک، یک جنگ تمام عیار است. در لیگ برتر حسینی را به عنوان یک تمرین دهنده قبول دارم. آقای حسینی رفته 6 بازیکن گرفته که بازیکن تیم‌های 14 یا 15 لیگ یک بودند. چگونه ایشان می‌خواست تیم را به لیگ برتر ببرد؟

او در پاسخ به دیگر سوال ما که «حسینی گفته شما می‌خواستید یکی از بازیکنان قدیمی را به او تحمیل کنید. از طرفی هنوز خبر برکناری حسینی نیامده، فرزاد حسینخانی به تیم برمی‌‌گردد. این اتفاق این شائبه را بوجود می‌آورد که اخراج حسینی برنامه‌ریزی شده بوده» گفت که

نه اینطور نیست. مجتبی حسینی را ما جمعه شب (15 تیر) اخراج کردیم و روز شنبه با فرزاد حسینخانی به توافق رسیدیم.

قرایی البته در ابتدای این نشست خبری گفته بود که سه شنبه 13 تیر و پس از اینکه با توحیدی، مشاور ورزشی شرکت مس برای سرپرستی باشگاه به توافق رسیده، با دست نشان هم برای سرمربیگری مس صحبت کرده و بله را از او گرفته.

او گفته بود که

همان سه شنبه شب ما با دست نشان جلسه‌ای گذاشتیم و به توافق رسیدیم. اما اخلاق ایجاب می‌کرد اعلام نکنیم تا زمانی که با حسینی به توافق برسیم. روز جمعه با حسینی به توافق نرسیدیم و از دست نشان خواهش کردیم که به جای جمعه، شنبه 16 تیر به کرمان بیاید. شنبه دست نشان به کرمان آمد و توافق نهایی حاصل شد.

این در حالی بود که روز شنبه 16 تیر اعلام شد مس با فرکی، دست نشان، علی و فیروز کریمی و فرهاد کاظمی در حال مذاکره است.

از او پرسیدیم که چگونه شما 13 تیر با دست نشان توافق کردید اما 16 تیر اعلام کردید که در حال مذاکره با پنج مربی هستید؟ این بازی با افکار عمومی نبود؟ آیا این کار در راستای اجرای سناریوی عبور از حسینی و بازگرداندن برخی بازیکنان قدیمی نبود؟

قرایی پاسخ داد که

ما سه شنبه با دست نشان به توافق نرسیده بودیم. من چنین چیزی نگفتم. روز شنبه هم به این دلیل نام پنج مربی را اعلام کردیم چون دنیای امروز دنیای جنگ رسانه‌ایست. ما جنگ رسانه‌ای راه انداختیم. دست نشان امروز سرمربی ماست. اما آن روز ما خواستیم اگر آقای دست نشان می‌خواست مانوری بدهد، بگوییم چهار گزینه دیگر هم داریم.

این تغییر سرمربی تنها حاشیه پیش آمده برای تیم فوتبال مس نبود.

در ابتدای کار دست نشان، چهار بازیکن لیگ برتری به تیم مس آمدند که مجموع بازی‌های این چهار بازیکن در لیگ فصل گذشته از انگشتان دو دست کمتر بود. همچنین سه بازیکن، هم استانی دست نشان، یعنی مازندرانی بودند. یکی از بازیکنان شمالی هم نیم فصل گذشته را به دلیل مصدومیت به طور کامل از فوتبال دور بود. (اینجا بخوانید)

از دست نشان در خصوص این خریدها پرسیدیم. او پاسخ داد که

این توهم وجود دارد که من بازیکنان شمالی را براساس رابطه به مس آوردم. بازیکنان مازندرانی در فوتبال ایران زیاد هستند. همه می‌توانند بازیکن مازندرانی بیاورند من نمی‌توانم بیاورم؟ بعد هم مگر مجتبی جباری مصدوم نبود؟ دیگر نباید در هیچ تیمی بازی کند؟ این را هم بگویم که میرهانی هاشمی بازیکن مازندرانی هست، چون 35 ساله بود، او را خط زدم. چرا که من هفت مدافع دارم که بعضا جوان هم هستند. پس میرهانی هاشمی را خط زدم. به خاطر بچه‌های کرمان میرهانی هاشمی را خط زدم.

کرمان نو: پس چرا همان روز اول میرهانی هاشمی را به مس آوردید؟

دست نشان: من نیاوردم. میرهانی هاشمی فقط برای تست دادن به مس آمد.

در حالی دست نشان می‌گوید میرهانی هاشمی فقط برای تست دادن به تیم آمده که 21 تیر امسال سایت باشگاه مس کرمان در خبری نوشت که این بازیکن با تیم فوتبال مس قرارداد بسته است.

1

 

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان در رابطه با جذب مهرداد قنبری، بازیکن فصل گذشته گسترش فولاد هم که در نیم فصل قبل به دلیل مصدومیت از فوتبال دور بوده گفت که

او در ذوب آهن ستاره بوده. در بازی‌های امسال خواهید دید که او ستاره خواهد شد. مطمئن باشید اگر بازیکنی به تیم مس آمده، فقط به دلیل توانایی فنی آمده و نه رابطه. این بازیکنانی که ما گرفتیم اگر خوب نبودند، شما بعدا از ما بخواهید.

دست نشان در رابطه با توافق با مس کرمان پیش از مشخص شدن وضعیت حسینی هم گفت که «روز سه شنبه فقط از من پرسیدند که به تیم مس می‌آیی یا نه. همین. اصلا توافقی صورت نگرفته بود. آقای قرایی فقط از من پرسید که مطمئن شود اگر حسینی برود، من به کرمان می‌آیم.»

این اظهارنظرها که بعضا متناقض هم هستند پیش از اولین بازی مس نشان می‌دهد که اوضاع آنچنان در تیم فوتبال مس روبراه نیست.

البته برد تیم فوتبال مس مقابل تیم منسجم شهرداری ماهشهر می‌توانند همانند آبی باشد بر آتش این حواشی.

این دیدار عصر امروز از ساعت 18/50 در ورزشگاه شهید باهنر کرمان آغاز می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19134
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.