گام بلند بانوان دوچرخه‌سوار کرمانی

مریم کاظمی| چهاردهمین تور دوچرخه سواری اقوام ایرانی در هفته های گذشته و در پاسداشت روز خلیج فارس با رکاب زنانی از سرتاسر کشور به مقصد بندر عباس انجام شد. در این تور زنانی از استان کرمان نیز به چشم می‌خوردند که یکی از آنها صدیقه بازمانده بود. بازمانده متولد سیرجان است و از سال 88 رکاب زنی را شروع کرده است بعد از سه سال رکاب زنی در تنهایی بالاخره در سال 92 رکاب زنی در گروه برنا به سرپرستی امید مداحیان را آغاز کرد و این شروعی شد برای رکاب زنی حرفه ای، وی در اولین رکاب زنی حرفه ای اش شیراز به سمت هرات را به مسافت 600 کیلومتر رکاب زده است. بازمانده رکاب زنی برون مرزی نیز به مقصد ارمنستان به مسافت 300 کیلومترداشته. فعالیتش در برنا ادامه داشت تا سال 95 که در باشگاه گل گهر به سرپرستی دکتر ابراهیمیان به شهرهایی مانند بندرعباس و شیراز و … سفر کرد. اکنون وی در همین باشگاه به سرپرستی آقای راشدی و بانو سیما جعفرآقایی در حال رکاب زنی است. وی تا کنون 5000 کیلومتر رکاب زنی جاده ای داشته است و تاثیر دوچرخه در زندگی‌اش را غیرقابل توصیف بیان می‌کند و موفقیت هایش را مدیون حمایت‌های بی‌دریغ پدر و مادرش می‌داند.

وی در آخر پیامش به بانوان شهر و کشورش این‌گونه می‌گوید:

پیام من به بانوان نه‌تنها شهرم که استان و کشورم این است که شروع هر کاری سخت است ولی توانمندی و پشتکار و ارزش هر کاری باعث پیشرفت و به هدف رسیدن خواهد بود. یعنی خواستن توانستن است.
امسال هرچند سخت بود ولی با تلاش و کوشش در چهاردهمین تور ملی خلیج فارس به نمایندگی از طرف بانوان شهرم شرکت کردم و پیامم این بود که ورزش دوچرخه سواری روح و جسم را سالم نگه می‌دارد. بانوان مانند یک پرنده آزاد و توانمند هستند که هیچ چیزی نباید مانع بال و پر گشودنشان شود زیرا هر بانویی ارزش و شخصیت داشته و توانمندتر از آقایان می‌توانند در عرصه دوچرخه سواری ظاهر شوند اما قطعا امنیت اولویت اول در راه پیشرفت بانوان بخصوص در ورزش می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28134
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.