آیت‌الله جعفری محور وحدت استان کرمان

مسعود سلطانی‌فر گفت که آیت‌الله جعفری همواره محور وحدت استان بوده است تفاهم، وحدت و هماهنگی بین مسئولین استان، یکی از رموز موفقیت استان کرمان در  سال‌های اخیر است.
وی از توسعه و پیشرفت خوب استان سخن به میان آورد و عنوان کرد که براساس نسخه ای که رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی پیچیده‌اند و رییس جمهور با عزم جدی ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده اند، شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه در کشور هستیم.
وزیر ورزش و جوانان از نظارت جدی و ریز رییس جمهور از عملکرد مسئولین در اجرای و تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی سخن گفت و اظهار کرد که پیگیری و همت دولت‌مردان حتما باعث افزایش دستاورهای در سطح کشور خواهد شد که کاهش تورم و رکود محصول این اقدامات می باشد.
وی تصریح کرد که باور ما براین است که با همدلی و همکاری که بین مسئولین نظام ایجاد شده است، این امکان وجود دارد که مشکلات کشور را هر چند سخت حل و فصل کنیم و با توجه به اینکه در سال‌های قبل با کمبود بودجه مواجه بوده ایم اما با همدلی و همکاری دولت یازدهم کارنامه خوبی از خود ارایه داده است.
سلطانی فر ورزش را سالم سازی جسم و روح دانست و افزود که ورزش در میادین بین‌المللی با افراشته شدن پرچم کشورها، باعث افزایش غرور کشورها خواهد شد، همچنین سیاست کشورها بر این است که از ورزش برای مطرح شدن و پیشبرد سیاسی خود در کنار سالم‌سازی جامعه خود استفاده کنند.
وی ادامه داد که سرمایه گذاری برای میزبانی ورزش های بین المللی دستاوردهای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به شناساندن ظرفیت های کشورهای میزبان اشاره کرد.
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد که ایران دستاورهای زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی در ورزش‌های المپیکی و جهانی داشته است و با مقایسه جایگاه ورزشی ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، در میابیم که بیشترین دستاوردهای ورزشی بعد از انقلاب بوده است. به طور مثال ۱۷دوره در بازی های المپیک در ورزش های مختلف شرکت کرده ایم، که در ۱۶ المپیک ایران مدال آورده بوده است که ۱۸ مدال طلا در این ۱۶المپیک کسب نموده است که ۸ المپیک در قبل از انقلاب و ۸ المپیک در بعد از انقلاب داشته‌ایم که ۱۸ مدال ماحصل ۱۶ المپیک است که ۱۴ مدال آن متعلق به دوران بعد از انقلاب بوده است.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در ۲۰ مرکز استان استادیوم‌های ورززشی ۱۵ هزار نفری ساخته‌ایم، بیان کرد که پس از انقلاب فضاهای ورزشی افزایش یافته است، ۴ هزار پروژه ناتمام ورزشی در سطح کشور وجود که ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل آنها نیاز داریم که امیدواریم در آینده نزدیک آنها را به بهره برداری برسانیم.
وی از افزایش مشارکت مردم در حوزه ورزش از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد خبر داد گفت که در بخش ورزش همگانی نیازمند توجه ویژه‌ای هستیم انتظار داریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه استفاده کنیم.
وزیر ورزش و جوانان حضور بخش خصوصی و نیمه دولتی در حوزه ورزش در کشور نسبت به سایر کشورها را کم دانست و افزود که سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد فضای ورزشی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی می تواند استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ورزش‌های بانوان، معلولین و روستایی و عشایری از محورهای هستند که در برنامه ششم توسعه به آنها توجه شده است، اشاره و عنوان کرد که باید بانوان در بخش ورزش های همگانی و قهرمانی از امکانات بیشتری بهره مند شوند، همچنین به ورزش معلولین نیز باید امکانات بیشتری اختصاص داده شود؛ ضمن آنکه در ورزش روستایی و عشایری برنامه‌های برای استفاده از استعدادهای این مردم تدوین کرده ایم.
سلطانی فر از برجام سخن به میان آورد گفت که برجام در عرصه ورزشی دستاوردهای بسیار خوبی داشته که ۷۰ رویداد ورزشی را توانستیم میزبانی کنیم و به واسطه این رویکرد از ظرفیت های خوب ورزش جهان توانسته‌ایم استفاده کنیم تا سرعت توسعه و رشد ورزش را دنبال کنیم.
وی از سفر خود ظرف حداکثر دو ماه آینده به جنوب استان در جهت رفع مشکلات ورزشی مردم این منطقه خبر داد و اظهار کرد که در چند شهرستان چمن مصنوعی با کمک دستگاه‌های دیگر در استان کرمان احداث می شود، ضمن آنکه ۱۰۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور در سال جاری احداث خواهیم کرد که استان کرمان از آن سهم ویژه ای خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12615
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.