احمدیان: فروش امتیاز مس سرچشمه بهترین تصمیم بود

جمعه شب بود که حمید نیکنفس، مدیرعامل خوشنام و سابق باشگاه مس کرمان با حضور در برنامه تلویزیونی عصر ورزش ناگفته های زیادی را در رابطه با دوران مدیریت ورزشی خود به زبان آورد و با انتقاد از مدیرانی که بعد از او روی صندلی مدیریتی باشگاه مس نشستند، نقش سیاست‌های مدیریتی آن‌ها که از دید نیکنفس صحیح نبودند را مهمترین دلیل فاصله گرفتن مس از روزهای خوب عنوان کرد.

نیکنفس در صحبت‌های خود به فروش امتیاز تیم فوتبال مس سرچشمه در سال 92 نیز اشاره داشت و این تصمیم مدیران سابق شرکت مس را به اظهارات انتقاد آمیز خود اضافه کرد.

مس سرچشمه در حالی سال 90 به لیگ برتر صعود کرد که مدیران شرکت مس قصد فروش امتیاز این تیم با 8 میلیارد تومان به پاس همدان داشتند که با دستور محمود احمدی نژاد بحث فروش امتیاز مس سرچشمه منتفی شد اما سال بعد که این تیم بازگشت زودهنگامی به لیگ یک داشت، مدیران مس سرانجام تصمیم قبلی خود را عملی کردند و امتیاز مس سرچشمه با مبلغی در حدود دو میلیارد تومان به پدیده مشهد واگذار شد تا این تیم به کلی از صفحه فوتبال محو شود.

اما محرم احمدیان که آن زمان ریاست هیات مدیره باشگاه مس سرچشمه را به عهده داشت، در خصوص چگونگی انحلال این تیم گفت: آن زمان آقای پوستین دوز رییس شرکت ملی مس بود و مجمع مس سرچشمه تصمیم به فروش امتیاز تیم گرفت تا به جای هزینه‌های سنگین تیمداری، این پول به تقویت امکانات ورزشی در سرچشمه اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: به نظرم فروش امتیاز مس سرچشمه بهترین تصمیم بود. زمانی که تیم در لیگ برتر حضور داشت بازیکنان غیربومی و خارجی با قراردادهای بالایی به تیم آمدند اما مفید ظاهر نشدند. وقتی تیم سقوط کرد تصمیم بر این شد که امتیاز مس سرچشمه فروخته شود تا پول برای مردم سرچشمه خرج شود. اتفاقا این استراتژی از سوی آقای سعدمحمدی هم دنبال می‌شد و مرحوم حسین منصوری برای تقویت ورزش کارکنان مس سرچشمه تلاش زیادی کرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16936
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.