استعفای مدیرعامل مس؛ واقعی یا فرار به جلو؟

روز گذشته مدیرعامل باشگاه مس کرمان استعفای خود را به صورت کتبی تقدیم هیات مدیره کرد.

امجد مسعودزاده که از خرداد 95 به عنوان سرپرست و سپس مدیرعامل در باشگاه کار خود را شروع کرد، پس از اینکه انتقادات از تیم فوتبال مس زیاد شده، گفته

بعضی وقت ها رفتن باعث می شود تا فضا برای دوستان بهتر شود تا بتوانند با آرامش کار کنند. من دلم با تیم است، شرایط من با تیم مس کرمان مثل رابطه پدر و فرزندی است. ممکن است ماندن در جایی باعث شود تا اتفاقات خوبی بیفتد، همان طور رفتن هم باعث می شود تیم شرایط بهتر بدست آورد.

مسعودزاده در حالی ساز رفتن زده که به نظر می‌رسد اعضای هیات مدیره مس حاضر به قبول استعفای او نباشند.

در اولین واکنش قطعا علی قرایی، عضو هیات مدیره مس گفته

با استعفای آقای مسعودزاده مخالف هستیم و به اعتقاد من تغییرات مدیریتی در حال حاضر به ضرر باشگاه تمام خواهد شد و چنین شوکی برای مس کارساز نیست. باید اجازه دهیم باشگاه و تیم های مس در آرامش کار خود را انجام دهند و امیدواریم که در ادامه فصل اتفاقات خوبی برای مس رخ دهد.

مهدی سیاوشی، دیگر عضو هیات مدیره باشگاه مس هم در این رابطه به «کرمان نو» می‌گوید: «باید در فضایی غیراحساسی تصمیم گرفت. به اعتقاد من رفتن مسعودزاده و یا حتی نخعی، سرمربی تیم در شرایط فعلی باعث بهبود اوضاع نمی‌شود.»

به گفته او تا سه یا چهار روز دیگر تکلیف استعفای مسعودزاده مشخص خواهد شد و هیات مدیره پس از مشورت با بزرگان فوتبال کرمان، نظر خود را اعلام خواهد کرد.

اگرچه سیاوشی همانند قرایی به حمایت همه جانبه از مسعودزاده نپرداخته اما از گفته‌های او مشخص است که هیات مدیره مس دست‌کم تا پایان فصل قصد دارد از ماندن مسعودزاده و نخعی حمایت کند.

تصمیمی که به نظر می‌رسد تاحدودی منطقی باشد. به هر حال مسعودزاده به عنوان مدیرعامل تیم دست به انتخاب احمد نخعی به عنوان اولین سرمربی بومی تاریخ مس زد.

نخعی اگرچه نتوانسته در نتیجه گیری چندان موفق باشد اما نتایجی که گرفته، آنقدر هم از نتایجی که فصل گذشته، منصور ابراهیم زاده، مربی پر آوازه اصفهانی گرفت، بدتر نبوده. هیات مدیره باشگاه مس هم می‎‌داند با برکناری نخعی، تا سال‌ها برچسب گرفتن فرصت از مربی بومی می‌خورد پس ترجیح می‌دهد نخعی تا پایان فصل سرمربی باشد، چرا که با توجه به گذشت 19 هفته از لیگ 34 هفته‌ای دسته یک، مس با 27 امتیاز در رده نهم است و با تغییر سرمربی هم امکان صعود به لیگ برتر چندان وجود ندارد.

در مورد مسعودزاده هم همین وضعیت وجود دارد. اگر هیات مدیره استعفای او را قبول کند، کمتر کسی حاضر می‌شود مدیرعامل تیمی شود که در پایان فصل صعود نکردن به لیگ برتر در کارنامه مدیریتی‌اش ثبت شود.

با توجه به این شرایط برخی استعفای مسعودزاده را مشقی و یا فرار به جلو می‌دانند. چرا که با توجه به دلایل گفته شده، پذیرش استعفا نه تنها به نفع مس نبوده که به نفع آقای مدیر تمام می‌شود. در صورتی هم که هیات مدیره از ماندن او حمایت کند، مسعودزاده توانسته در شرایطی که در بین هواداران مخالفان چشمگیری دارد، رای اعتماد هیات مدیره را بدست بیاورد.

سیاوشی، عضو هیات مدیره مس اما استعفای مسعودزاده را مشقی نمی‌داند. او به «کرمان نو» می‌گوید که مسعودزاده با این تصور که شاید رفتن او به تیم و سرمربی بومی تیم کمک کند استعفا داده، مطمئن باشید استعفای او مشقی نیست.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15796
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.